کد خبر: 42906
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 03 دی 1399 - 13:58

داخلی

»

گزارش

از نشریات «دریچه اطلاعات و کودک کتابخوان» تجلیل شد

منبع : لیزنا
نشستی با  موضوع  مشکلات موجود بر سر راه دو نشریه برتر «دریچه اطلاعات» و «کودک کتابخوان» برگزار شد.
از نشریات «دریچه اطلاعات و کودک کتابخوان» تجلیل شد

به گزارش لیزنا،  نشستی صمیمانه درخصوص مشکلات موجود بر سر راه دو نشریه برتر «دریچه اطلاعات» و «کودک کتابخوان» با حضور دانشگاه محمدرضا کریمی‌والا معاون فرهنگی و اجتماعی، محسن اکبرپور رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دکتر جعفر عباداله عموقین معاون پژوهشی و فرهنگی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دکتر رضاکریمی مدیرگروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی و دکتر مهدی محمدی عضو هیأت علمی رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی و نیز رئیس انجمن کتابداری استان قم دوشنبه 1 دی ماه 1399 برگزار شد.

دکتر مهدی محمدی رئیس انجمن کتابداری قم ضمن معرفی دانشجویان حاضر در جلسه و قابلیت‌ها و توانایی‌ها و استعدادهای هرکدام، فرصت را برای هر دانشجو فراهم کرد تا از مشکلات پیش روی نشریات با توجه به نقششان صحبت‌کنند.

آنچه سردبیران، مدیرمسئولان و اعضای هر دو نشریه دریچه اطلاعات و کودک کتابخوان بر آن اتفاقِ نظر داشتند مسئله تخصیص بودجه کافی برای نشریات علی‌الخصوص هزینه پرداختی به طراح و صفحه‌آرا بود و نیز تسریع فعالیت‌های جانبی  بدون انتظار برای دریافت مجوزهایی که انگیزه را از گروه‌ها خواهندگرفت.

پس از شنیدن نظرات دانشجویان، با هم‌فکری‌های اعضای حاضر در نشست پیشنهاداتی از سوی محسن اکبرپور، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی، برای رفع این مشکلات و تسریع در کارها به دانشگاه ارائه شد. همچنین از طرف دبیر انجمن ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه قم پیشنهاد راه‌اندازی سایت برای بارگزاری منظم و متناسب نشریات دانشگاهی این دانشگاه ارائه ‌شد.

یکی از مسائلی که از سوی این دو نشریه مطرح شد این بود که در دست نداشتن گزینه ذخیره برای هر بخشی اعم از طراحی، شعر و... باعث تاخیر در امر انتشار می‌شود که اغلب به دلیل ناآشنا بودن تیم نشریات دانشگاه با اعضا و توانایی‌ها و افراد فعال در هر یک از نشریات است و با پیشنهاد عضو هیئت تحریریه‌ی  نشریه دریچه اطلاعات برای این امر، دانشگاه نیازمند سازماندهی اطلاعات افراد فعال در نشریات دانشگاه است.

نشریه دریچه‌اطلاعات و کودک کتابخوان از طرف دانشگاه به عنوان دو نشریه برتر و انجمن علم اطلاعات و دانش‌شناسی به عنوان انجمن برتر دانشگاه انتخاب شدند. سپس در پایان این جلسه از سردبیران(نسرین رضائی سردبیر نشریه دریچه اطلاعات و زینب صیامی سردبیر نشریه کودک کتابخوان)، مدیرمسئولان(زهراسادات ریحانی مدیرمسئول نشریه دریچه اطلاعات و سمانه صدق‌گو مدیرمسئول نشریه کودک کتابخوان) و اعضای فعال دو نشریه(مبینا دربهشتی، سعیده سلطانی‌طالع، هادی صفدری، فاطمه روستائی، الهه میرزایی) و نیز دبیر انجمن علم اطلاعات و دانش‌شناسی(سیمرا خداوردی) تقدیر شد.

گزارش: نسرین رضائی سردبیر نشریه دریچه اطلاعات دانشگاه قم

 

برچسب ها :