کد خبر: 43444
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 21 اسفند 1399 - 10:09

داخلی

»

گزارش

کارگاه آموزش مجازی آشنایی با شبکه اجتماعی LinkedIn برگزار شد

منبع : لیزنا
انجمن کتابداری منطقه جنوب کشور کارگاه آموزشی  «آشنایی با شبکه اجتماعی LinkedIn" با تأکید بر کاربرد آن برای کتابداران، دانشجویان و فارغ التحصیلان» را  برگزار کرد.
کارگاه آموزش مجازی آشنایی با شبکه اجتماعی LinkedIn برگزار شد

به گزارش لیزنا، زهرا شاه نظرنژاد مسئول روابط عمومی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران - شاخه منطقه جنوب کشور با اعلام این خبر افزود: بهره گیری از شبکه های اجتماعی، نقش مهمی در پیشبرد اهداف حرفه ای دارد. بنابراین، آشنایی با آنها ضرورت دارد. از این رو، کمیته آموزش انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، شاخه منطقه جنوب کشور با همکاری انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران و انجمن علمی بخش علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز، کارگاه آشنایی با شبکه اجتماعی حرفه ای "لینکدین" را در تاریخ 17/12/99 به صورت مجازی برگزار کرد.  در این کارگاه 3 ساعته که با تدریس پگاه تاجر، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت و کاندیدای دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز برگزار شد، در دو بخش و به صورت عملی  به مباحث مربوط به شبکه اجتماعی "لینکدین" و کاربردهای آن برای کتابداران، پژوهشگران، دانشجویان و فارغ التحصیلان پرداخته شد.

در بخش اول، ضمن آشنایی با محیط  برنامه، نگارش و ویرایش بخش های مختلف یک پروفایل شخصی در "لینکدین" به طور مفصل تشریح و نکاتی راجع به مدیریت ارتباطات و محصولات مختلف "لینکدین" ذکر شد. در بخش دوم، ضمن پرداختن به مبحث "کتابدار اجتماعی"، گروههای حرفه ای و علمی کتابداری در "لینکدین" معرفی شدند. علاوه بر این، در مورد مزایای استفاده پژوهشگران، دانشجویان و فارغ التحصیلان از این شبکه اجتماعی بحث شد و نمونه هایی از پروفایل های مناسب ارائه گردید. در پایان، پرسش و پاسخ با شرکت کنندگان انجام شد.

شایان ذکر است که در این کارگاه، شیوا رضایی، دبیر انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، شاخه منطقه جنوب کشور گزارش عملکرد کمیته آموزش در سال 1399را ارائه  کرد.

 وی بیان کرد: در سال جاری 40 ساعت کارگاه آموزشی با موضوعات متنوع در قالب 10 کارگاه، در جهت توانمندسازی جامعه کتابداری و اطلاع رسانی به صورت مجازی انجام شده است و کارگاه آشنایی با شبکه اجتماعی حرفه ای "لینکدین" آخرین کارگاه انجمن در سال 1399بوده است