کد خبر: 25439
تاریخ انتشار: دوشنبه, 26 مهر 1395 - 09:57

داخلی

»

اخبار کتاب

از سوی بنیاد توانگران کارآفرین نور در شیراز صورت گرفت

چاپ سه اثر ترجمه شده از هانس ویلهم با خط بریل

منبع : لیزنا
سه اثر از هانس ویلهم در رده سنی کودکان توسط بنیاد توانگران کارآفرین نور در شیراز و با پیگیری انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران ـ شاخه فارس با خط بریل به چاپ رسید.
چاپ سه اثر ترجمه شده از هانس ویلهم با خط بریل

 به گزارش لیزنا، زهرا شاه نظرنژادخالصی، مسئول کمیته روابط عمومی و کتابخانه ها ی انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی ایران - شاخه فارس با اعلام این خبر افزود: با تلاش و پیگیری انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران ـ شاخه فارس سه کتاب از هانس ویلهلم نویسنده آلمانی که توسط مترجم جوان زهرا قانع ترجمه شده است، توسط بنیاد توانگران کارآفرین نور در شیراز برای افراد نابینا و کم بینا با خط بریل به چاپ رسده است.

 

هانس ویلهلم نویسنده آلمانی بیش از دویست جلد کتاب را تألیف و تصویر گری کرده است و کتاب های او به اکثر زبان های دنیا ترجمه شده است. شایان ذکر است که کتابهای ویلهلم جزو مجموعه دائمی موزه ها و دانشگاه های معتبری همچون: موزه هنری مازا، دانشگاه کانکتیکوت، دانشگاه مینه‌سوتا و دانشگاه میسی سیپی جنوبی است.

 کتابهای ترجمه شده به شرح زیر است:

نام کتاب: تایرون، گنده و گردن کلفت

رده سنی: کودکان

موضوع: معرفی شخصیت تایرون،  بچه دایناسوری که به آزار و اذیت دیگر  بچه دایناسورها می پردازد و باعث ناراحتی و وحشت آنها می شود. در جلدهای بعدی این کتاب و از همین نویسنده بچه دایناسورها با همفکری و همکاری همدیگر او را ادب  می کنند.

 

نام کتاب: بیا دوباره دوست باشیم

رده سنی: کودکان

موضوع: داستان درباره خواهر و برادری است که یک روز بخاطر یک اشتباه کوچک با هم قهر می کنند. برادر خیلی ناراحت می شود و به همه راه های تنبیه خواهرش فکر می کند ... ولی در آخر به این نتیجه می رسد که بخشیدن دیگران چقدر آسان است و دوباره دوست می شوند.

 

 

نام کتاب: دیگه تنها نیستم

رده سنی: کودکان

موضوع: داستان درباره سنجاب تنهایی است که هیچ دوستی ندارد ولی یک روز بطور اتفاقی با یک بچه سمور همراه می شود و روز خوشی را می گذراند. در این روز یاد می گیرد که چطور و به چه آسانی می توان دوست پیدا کرد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: