کد خبر: 26376
تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 آذر 1395 - 09:41

داخلی

»

اخبار کتاب

توسط انتشارات مركز دائرة المعارف بزرگ اسلامى

فهرست مقالات فارسى (يادنامه‌ها؛ ارج نامه‌ها؛ جشن نامه‌ها؛ كنگره‌ها...) منتشر شد

منبع : لیزنا
 «فهرست مقالات فارسى» در زمينه تحقيقات ايرانى در دو مجلّد (جلد يكم، نيمه نخست و جلد يكم، نيمه دوم) توسط مركز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامى به بنياد گذارى ايرج افشار منتشر شد.
فهرست مقالات فارسى (يادنامه‌ها؛ ارج نامه‌ها؛ جشن نامه‌ها؛ كنگره‌ها...) منتشر شد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی مرکز پژوهش‌هاى ايرانى و اسلامى، این کتاب شامل مجموعه‌ها (يادنامه‌ها؛ ارج نامه‌ها؛ جشن نامه‌ها؛ كنگره‌ها...)، ١٣٧٧-١٣٩٠ در دو مجلّد (جلد يكم، نيمه نخست و جلد يكم، نيمه دوم)  و به كوشش عباس مافى و با همكارى پاركوهى هارطونيان، توسط انتشارات مركز دائرة المعارف بزرگ اسلامى انتشار یافت.

در مقدمه کتاب آمده  است:  نسل دوم فهرست مقالات فارسی در زمینه تحقیقات ایرانی در حالی به روند نشر خود ادامه می‌دهد که معمار و بنیادگذار آن زمانی است که روی در نقاب خاک کشیده است، هرچند گفته می‌شود که انسان در جسم خود فانی، ولی در عمل خویش باقی است که آن مرحوم کشتزاری کم مانند از پژوهش‌ها در زمینه‌های گوناگون علوم و معارف از خود باقی گذاشته‌اند که اکنون و همیشه راهگشا و دستمایه بسیاری از پژوهشگران خواهد بود.
پیش‌تر ایشان ضمن مقاله‌ای دانشمندی عرب را که دانشش جنبه دایرة المعارفی داشت به پیروی از نقل قولی «عالِم موسوعی» نوشته بودند که به واقع می‌توان این تعریف را با تأمل در شمار، گستردگی، تنوع و ارزش علمی آثارشان برازنده مرحوم افشار نیز دانست.
به هر تقدیر، شوربختانه هنگامی به فراهم‌آوری این فهرست مشغول شدیم که از ارشادها و نظارت ایشان محروم شدیم و نتوانستیم شاهد و ناظر نکته‌یابی‌های خردمندانه‌شان باشیم ولی در عین حال خوشنودیم که طی سال‌های پیش، یعنی از 1346 و 47 شمسی با استخدام در مرکزی علمی ـ پژوهشی، که ریاستش را عهده‌دار بودند، بسیار از آموزش‌های فهرست‌نویسی و کتابداری آموختیم و همواره با ظرفیت‌های مثبت و مدیریت مؤثرشان رو در رو بودیم. در مقابل، با نگاه تیزبین و دقیق همراه با عطوفت خاص خویش پیشرفت‌های ما را در امور گفته شده همواره چه شفاهی و یا مکتوب تعقیب و تأیید می‌کردند.

 فهرست مقالات فارسى (يادنامه ها؛ ارج نامه ها...) در 1860 صفحه و با بهاء 150 هزار تومان به فروش می‌رسد. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: