کد خبر: 26433
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 01 دی 1395 - 16:02

داخلی

»

اخبار کتاب

چهار کتاب برای طرح کتاب‌خوان ماه دی

منبع : لیزنا
معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتاب‌های ویژه دی‌ماه «طرح کتاب‌خوان» را اعلام کرد.
چهار کتاب برای طرح کتاب‌خوان ماه دی

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، «روزی که آموس بیمار شد» نوشته فیلیپ کریستین استد، «کیش پارسایان» نوشته آیت‌الله مجتبی تهرانی و «نقشه نقش بر آب» بیانات مقام معظّم رهبری از سوی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان کتاب‌های طرح کتاب‌خوان دی‌ماه معرفی شدند.

معرفی این کتاب‌ها در راستای اجرای منویات مقام معظّم  رهبری (دام ظله العالی) در خصوص لزوم معرفی و در اختیار گذاشتن کتاب خوب و سالم برای پرورش فکری جامعه و نیز اقدام عملی در مسیر اجرای سیاست‌های سال 1395 نهاد (سال خواندن) انجام می‌شود.

«روزی که آموس بیمار شد»
این کتاب نوشته فیلیپ سی. استید و ترجمه سمیرا ابراهیمی است که توسط انتشارات امیرکبیر در 36 صفحه ویژه گروه سنی الف منتشر شده، در این کتاب می‌توان ارزش دوستی را به دیگران یادآور شد.
این کتاب موفق به دریافت پنج نشان از جشنواره لاک پشت پرنده در سال 1394 شد.

«حریم ریحانه»
نوشته نعیمه اسلاملو و جمعی از نویسندگان در 130 صفحه توسط انتشارات تلاوت آرامش منتشر شده است.
در این کتاب با استناد به آیات قرآن و روایات، مستدل، منطقی، عقلانی، علمی و در عین حال به زبانی ساده و روان به تبیین موضوع پوشش و عفاف پرداخته شده است.
پوشش و عفاف در ادیان الهی و کلام بزرگان و مشاهیر جهان، سیمای عفاف در قرآن کریم و در احادیث و روایات معصومین(ع) همراه با برخی از مهمترین احکام پوشش و عفاف از جمله بخش های این کتاب است.

«کیش پارسایان» (دروس استاد آیت‌الله مجتبی تهرانی)
این کتاب 208 صفحه ای تدوین علی‌اکبر رشاد و چاپ انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است.
این کتاب که به عنوان مدخلی برای ورود به بحث‌های اخلاقی محسوب می‌شود، برگرفته شده از برخی از سلسله مباحث اخلاقی و معرفتی حاج آقا مجتبی تهرانی است.

«نقشه نقش بر آب»
این کتاب 248 صفحه ای که گردآورنده آن پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده و مشتمل بر فرازهای مهمی از رهنمودهای مقام معظم رهبری طی سال‌های 88 و 89، پیرامون فتنه سال 88 و در پنج فصل تدوین شده است.

در طرح کتاب‌خوان ماه، با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هر ماه چهار عنوان از میان کتاب‌های منتشر شده در سال 94 و 95 در موضوعاتی نظیر سبک زندگی ایرانی اسلامی، کتاب‌های متناسب با مناسبت‌های ملی و مذهبی و عناوین جذاب در حوزه کودک و نوجوان، انتخاب و معرفی می‌شوند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: