کد خبر: 26540
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 09 دی 1395 - 16:12

داخلی

»

اخبار کتاب

پوران فرخزاد درگذشت

منبع : لیزنا
پوران فرخزاد ساعت هشت صبح روز پنجشنبه، 9 دی، بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.
پوران فرخزاد درگذشت

به گزارش لیزنا، این شاعر، نویسنده و پژوهشگر پس از سپری کردن چند روز در کما، صبح امروز بر اثر ایست قلبی در بیمارستان ایرانمهر درگذشت.

پوران فرخ‌زاد، شاعر، نویسنده و پژوهشگر خواهر فروخ و فریدون فرخ‌زاد، فرزند توران وزیری‌تبار از کاشان و سرهنگ محمد فرخ‌زاد از دهکده بازرگان تفرش بود.

 پوران در سال 1312 متولد شد. کودکی خود را در نوشهر و شهرهایی دیگر گذراند. پس از وقایع شهریور ۱۳۲۰ پدرش از نوشهر به تهران منتقل شد و پوران در دبستان ژاله و سروش درس خواند. در این دوره استعداد ادبی او آشکار شد.

از جمله آثار او می‌توان به «زن از کتیبه تا تاریخ» دانشنامه زنان فرهنگساز ایران و جهان در دو جلد، «اوهام سرخ شقایق» گزیده‌ای از اشعار زنان جهان، «نیمه‌های ناتمام؛ سیری در شعر زنان از رابعه تا فروغ»، «زن شبانه موعود» نشان زن در آثار سهراب سپهری، «کسی که مثل هیچ‌کس نیست» درباره فروغ فرخزاد، مجموعه شعر «خوشبختی در خوردن سیب‌های سرخ»، مجموعه داستان «دیداری در پاییز»، مجموعه‌ رباعی «جنگ مشوش»، داستان‌های بلند «در پس آینه» و «آتش و باد»، رمان «در انتهای آتش و آیینه‌» و فرهنگ «کارنمای زنان کارای ایران از دیروز تا امروز»  اشاره کرد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: