کد خبر: 27503
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 28 بهمن 1395 - 12:56

داخلی

»

اخبار کتاب

احمد اکبرپور معتقد است

ترغیب به کتاب‌خوانی با نقل قصه‌های مدرن

منبع : لیزنا
قصه‌هایی که ابزار و نشانه‌های دنیای معاصر در آن باشد، می‌تواند مخاطبان را به کتاب‌خوانی ترغیب کند.
ترغیب به کتاب‌خوانی با نقل قصه‌های مدرن

 به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط‌ عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، احمد اکبرپور نویسنده‌ نام آشنای حوزه‌کودک و نوجوان معتقد است که قصه‌گویی زمانی می‌تواند مخاطبان را به کتاب‌خوانی تشویق و ترغیب کند که قصه‌گویان در کنار توجه به آثار سنتی؛ آثار ماندگار معاصر را نیز به حیطه‌ی قصه‌گویی وارد کنند.

با توجه به این‌که وضعیت کتاب‌خوانی واقعا رقت‌انگیز است؛ قصه‌گویی می‌تواند واقعا معجزه کند. اما این اتفاق‌ شرطی را طلب می‌کند: استفاده از کتاب‌های جدید و تاثیرگذار معاصر. لازم است که در کنار التفات به آثار سنتی، آثار ماندگار معاصر اعم از داخلی و خارجی نیز به حیطه‌ی قصه‌گویی وارد شود.

این نویسنده ادامه داد: قطعا قصه‌هایی که ابزار و نشانه‌های دنیای معاصر در آن باشد و با زندگی مخاطب سر و کار داشته باشد می‌تواند تاثیرگذارتر باشد.

او درباره‌ سمت و سوی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای ترویج فرهنگ مطالعه با استفاده از هنر قصه‌گویی گفت: قصه‌گویی با اجراهای خلاق می‌تواند کمک بزرگی در این راستا باشد. ولی همان‌طور که عرض کردم کانون باید علاوه بر کتاب‌های تولید خودش نگاهی جدی‌تر به بقیه‌ی ناشران و آثار خلاقه‌شان داشته باشد.آثاری که در جشنواره‌های کانون و شورای کتاب کودک و کتاب سال و... دیده شده‌اند و با مخاطب نیز ارتباط خوبی داشته‌اند.

او بار دیگر تاکید کرد که نیاز امروز مخاطبان قصه‌هایی است که متناسب با پیچیدگی‌های دنیای معاصر نوشته شده باشد. اکبرپور گفت: صلح و جنگ و عشق و خیانت و... همه‌ی جنبه‌های بشری است که می‌تواند در قالب داستان برای مخاطبان نقل شود. اما متاسفانه ما در تولید محتوا برای مخاطبان کوچک‌تر این جنبه‌ها را حذف می‌کنیم بی‌آنکه به آسیب‌های این سانسورها توجه داشته باشیم.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 27 بهمن آغاز شده است و تا اول اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری ادامه دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: