کد خبر: 27565
تاریخ انتشار: دوشنبه, 02 اسفند 1395 - 10:09

داخلی

»

اخبار کتاب

در بخش جنبی نمایشگاه کتاب یزد

از معرفی آثار نویسندگان یزد تا حافظ خوانی نابینایان و قصه گویی برای کودکان

منبع : لیزنا
آثاری به قلم شاعران و نویسندگان یزدی، مراسم حافظ خوانی نابینایان برنامه‌های روز اول نمایشگاه کتاب یزد بود که در بخش جنبی این نمایشگاه برگزار شد.
از معرفی آثار نویسندگان یزد تا حافظ خوانی نابینایان و قصه گویی برای کودکان

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، یکی از برنامه های مورد استقبال بازدیدکنندگان از نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد حافظ خوانی نابینایان بود که دربخش جنبی این نمایشگاه برگزار شد.

در این برنامه که نابینایان به حافظ خوانی و ارائه سروده های خود در میان علاقه مندان به شعر و ادب فارسی پرداختند، رقیه دوست فاطمی ها مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به استعدادهای ارزشمند جامعه نابینایان در این زمینه اشاره کرد.

مدیرکل نهاد کتابخانه های استان یزد دراین مراسم گفت: توانمندی نابینایان علاقه مند در این زمینه نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی در بیان و ادای کلمات داشته است.

وی افزود: استعدادهای موجود در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد و بر مبنای  توانمندی هایی که شاهد می باشیم می توان با همکاری صدا و سیما برنامه های ارزشمندی را به اجرا گذاشت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد بیان کرد: متاسفانه منابع و کتاب هایی که نابینایان بتوانند از آن ها استفاده کنند بسیار محدود است و نیازمند تقویت زمینه های نشر در این ساختار می باشیم.

 

دوست فاطمی ها در پایان با اشاره به وجود امکانات تبدیل متون به خط بریل در استان یادآور شد: باید زمینه ای برای دسترسی به فایل متن کتاب های گویا ی نابینایان ایجاد شود تا بتوانیم منابع مورد نیاز آن ها را  بر این مبنا تامین کنیم.

معرفی آثار نویسندگان و شاعران یزد

8 عنوان کتاب در قالب های شعر و داستان با حضور نویسندگان دربخش جنبی نمایشگاه کتاب یزد معرفی شد که به شرح ذیل است:

 کتاب‌های «برگی از بهار» نوشته محمد علی مصدق منشادی، «عشق معنا شدنی نیست»، «بدرقه باران» ، «بازهم لحظه ای از شعر فراتر» نوشته محمدعلی بستان و «همه را شکل یار می بینم» به قلم محمد نظری ندوشن از آثار معرفی شده در این برنامه بود.

کتاب‌های دیگری چون «افسانه سرزمین عشق» نوشته سید محمدرضا عزیزالدینی عزآبادی،«قلبم پنج کار می‌کند» نوشته محمدجواد حلوائی و «آموزش عروض» نوشته فاطمه چاشنی گیر از دیگر آثار ارائه شده در برنامه معرفی کتاب‌هایی منتشر شده از نویسندگان یزدی است.

قصه گویی برای کودکان

در آغازین روز از نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب و رسانه های دیجیتال یزد، برنامه قصه گویی برای کودکان به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در غرفه برنامه های جنبی نمایشگاه برگزار شد.

عباسعلی دانافر مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در پایان این برنامه گفت: قصه گویی از زیربنایی ترین ابزارها و کانال های غیرمستقیم و جذاب در جامعه پذیری کودکان می باشد.

عباسعلی دانافر افزود: قصه گویی به کودکان مفاهیم انسانی، اخلاقی و مهارت های زندگی را با روش های جذاب آموزش می دهد و آن ها را با ارزش های مختلف فرهنگی آشنا می سازد.

دانافر با اشاره به این که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نهادی فرهنگی است که در حوزه کودک و نوجوان محصولاتی متنوع و پر مخاطب تولید می کند، گفت: بر مبنای همین رویکرد در این نمایشگاه 300 عنوان کتاب در غرفه کانون  عرضه می شود.

وی بیان کرد: در نمایشگاه بزرگ  کتاب یزد همه روزه دو غرفه هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز به ارائه برنامه های مختلف آموزشی می پردازند.

گفتنی است قصه گویی برای کودکان از جمله برنامه های جنبی نمایشگاه بزرگ کتاب و رسانه های دیجیتال یزد است که در اغلب روزهای برگزاری میزبان علاقه مندان خواهد بود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: