کد خبر: 28510
تاریخ انتشار: سه شنبه, 19 ارديبهشت 1396 - 10:28

داخلی

»

اخبار کتاب

سفیر الجزایر در ایران

کسی که کتاب بخواند هرگز گرسنه نمی‌‌ماند

منبع : لیزنا
 سفیر الجزایر در بازدید از سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: اگر انسان آگاهی داشته باشد هرگز گرسنه نمی‌‌ماند، زیرا کتاب‌ها راه و روش درست را به انسان‌ها می‌‌آموزند.
کسی که کتاب بخواند هرگز گرسنه نمی‌‌ماند

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام ستاد امور رسانه‌ای و خبری سی‌‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، عبدالمنعم احریز، سفیر الجزایر با حضور در نمایشگاه کتاب تهران، گفت: برای من فرصت بسیار مغتنمی بود که به نمایشگاه کتاب تهران بیایم و از نزدیک با انواع کتاب‌ها آشنا شوم. سال گذشته نیز در نمایشگاه کتاب تهران حضور داشتم و باید بگویم امسال تغییرات بسیار خوبی در برگزاری آن حاصل شده است.

احریز، با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فستیوال بزرگ فرهنگی به جهت حضور کشورهای مختلف در آن است، افزود: کسی که کتاب بخواند هرگز گرسنه نمی‌‌ماند و انسان اگر آگاهی داشته باشد هرگز گرسنه نمی‌‌ماند زیرا  کتاب‌ها راه و روش زندگی درست را به انسان‌ها می‌‌آموزند و با توجه به مهمان ویژه شدن ایتالیا و شهر ویژه انتخاب شدن «استانبول» وجه بین‌المللی نمایشگاه کتاب تهران بیشتر نمایان است.

وی با بیان اینکه مردم الجزایر روزانه کتاب مطالعه می‌‌کنند و این در مقایسه با کشور ایران در حد عالی نیست، گفت: روابط فرهنگی بین دو کشور در حال تحول است و برنامه‌ها و هفته‌های ویژه‌ی فرهنگی بسیاری بین دو کشور وجود دارد که برگزار می‌‌شود. با وجود این برنامه‌ها، هنوز مردم الجزایر و ایران از نظر فرهنگ و رسوم یکدیگر را درست نمی‌‌شناسند.

سفیر الجزایر نمایشگاه کتاب تهران را محیطی گرم و صمیمی برای برقراری ارتباط گسترده بین ملت‌ها عنوان کرد و افزود: مردم الجزایر و ایران با وجود ارتباطات رسمی دو کشور هنوز آداب و رسوم یکدیگر را نمی‌‌دانند و بنابراین نمایشگاه کتاب تهران را می‌‌توان مکانی گرم و صمیمی برای برقراری ارتباطات گسترده بین ملت‌ها معرفی کرد.

 

سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از 13 تا 23 اردیبهشت در مجموعه‌ی نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه‌ی شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: