کد خبر: 28517
تاریخ انتشار: سه شنبه, 19 ارديبهشت 1396 - 18:59

داخلی

»

اخبار کتاب

براساس تفاهمنامه مسئولان نمایشگاه کتاب و بانک شهر

ارائه تسهیلات با بهره 8 درصد به ناشران و کتابفروشی‌ها

منبع : لیزنا
بر اساس تفاهمنامه بین نمایشگاه کتاب تهران و بانک شهر، ناشران و کتابفروشان می‌توانند برای راه‌اندازی و توسعه کتابفروشی یا بهبود وضعیت توزیع کتاب‌ها از بانک شهر وام‌های دو ساله با بهره هشت درصد دریافت کنند.
ارائه تسهیلات با بهره 8 درصد به ناشران و کتابفروشی‌ها

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام ستاد امور رسانه و خبری سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ظهر روز سه‌شنبه(19 اردیبهشت) این تفاهمنامه با امضای امیرمسعود شهرام نیا؛ قائم مقام نمایشگاه کتاب و محمد کیایی؛ معاون بانک شهر به امضا رسید.

همایون امیرزاده، سخنگوی سی‌‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز در جلسه امضای تفاهم‌نامه بین نمایشگاه کتاب و بانک شهر شکل‌گیری اندیشه حمایت از صنعت نشر را مربوط به سه سال گذشته عنوان و با اشاره به رابطه دوساله بانک شهر و نمایشگاه کتاب گفت: از زمانی که یارانه‌های نشر از سمت تولیدکننده به مصرف کننده شیب پیدا کرده است، حوزه نشر کتاب دچار کمبودهای زیادی شد.

امیرزاده با اشاره به تاثیر کم بن‌های کتاب دانش آموزی و دانشجویی در افزایش کتابخوانی، گفت: امروزه حمایت از عناصر حوزه کتاب تغییر ماهیت داده است و حالا باید این مسیر به سمت حمایت از تولید کننده یعنی ناشران و کتابفروشان هدایت شود.

وی همچنین از ایجاد انحراف در بن‌های خرید کتاب خبر داد و با بیان اینکه خرید و فروش غیرمجاز این بن‌ها رواج یافته است، اعلام کرد: در این رابطه به زودی 19 غرفه متخلف در نمایشگاه کتاب را پلمپ خواهیم کرد.

سخنگوی سی‌‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مورد تفاهمنامه «تسهیلات به ناشران و کتابفروشی‌ها» با بانک شهر گفت: اعتبار تسهیلات ناشران و کتابفروشان در مجموع 200 میلیارد ریال است که سهم وزارت ارشاد 100 میلیارد ریال و سهم بانک نیز 100 میلیارد ریال است.

تسهیلات با سود 8 درصد برای ناشران و کتاب‌فروشی‌ها

 وی با بیان اینکه این اعتبار از طریق مدیریت منابع داخلی تامین شده است، گفت: به زودی متقاضیان می‌‌توانند از این تسهیلات با سود هشت درصد استفاده کنند.

او راه اندازی و تاسیس کتابفروشی‌ها «بازسازی یا گسترش کتابفروشی‌ها و مراکز توزیع»، «توزیع و دسترسی به کتاب» را از عناوین ارائه تسهیلات عنوان تاکید کرد: این طرح با اولویت تقویت کتابفروشی‌ها انجام می‌‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه پرداخت وام در سه مرحله به متقاضیان ارایه خواهد شد از نظارت هزینه‌کرد وام از سوی متقاضیان اشاره کرد و گفت: اولویت با شهرهای کوچک و مراکز استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام، کهکیلویه و بویراحمد، کردستان، خراسان شمالی، کرمان، هرمزگان و آذربایجان غربی است.

به گفته امیرزاده البته در موارد خاص کارگروه ارایه تسهیلات می‌‌تواند برحسب ضروریت یا ویژگی خاص به دیگر شهرها نیز وام ارایه کند.

وی افزود: بازپرداخت تسهیلات نیز در حداکثر 48 ماه انجام خواهد گرفت.

حمایت از کتابفروشی‌ها راه استمرار صنعت نشر

امیرمسعود شهرام‌نیا در ابتدای این مراسم با ابراز ناخرسندی از توقف پرداخت وام به ناشران و کتابفروشی‌ها در چند سال گذشته، موثرترین راه دوام و استمرار صنعت نشر و چاپ کتاب را حمایت از کتاب فروشی‌ها دانست.

به گفته شهرام‌نیا بر اسا س این تفاهمنامه 150 کتابفروشی با اولویت شهرهای محروم و کوچک وام دریافت می کنند. میزان وام دریافتی نیز بسته به شرایط 100، 200 و 300 میلیون تومان خواهد بود.

ثبت‌نام بیش از چهار هزار ناشر در بانک شهر

محمد کیایی، معاون شعب و توسعه بازاریابی بانک شهر نیز در این جلسه نیز گفت: علاوه بر تفاهمنامه ارایه تسهیلات به ناشران و کتاب فروشی‌ها، از سه سال گذشته به ناشرانی که در بانک شهر حساب دارند با نرخ حداقلی بانک مرکزی تسهیلات ارایه شده است.

کیایی با اشاره به ثبت نام بیش از چهار هزار ناشر در بانک شهر در سال گذشته گفت: همه این افراد می‌ توانند از بسته حمایتی بانک بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: به مرور با ایجاد گردش پول ناشی از ارایه تسهیلات اعتبار این محل به بیش از 200 میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

 

سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از 13 تا 23 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: