کد خبر: 29673
تاریخ انتشار: یکشنبه, 15 مرداد 1396 - 20:34

داخلی

»

اخبار کتاب

نوجوانان در کتابفروشی ها به دنبال کسی که قصه اش را بگوید 

منبع : لیزنا
کتاب «کاش یکی قصه اش را می گفت» نوشته شکوه قاسم نیا توسط انتشارات محراب قلم به بازار کتاب آمد.
نوجوانان در کتابفروشی ها به دنبال کسی که قصه اش را بگوید 

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی انتشارات محراب قلم، در خلاصه ای از این داستان آمده است: خب، آره، خاطرخواه گیس گلابتون، دلم می خواهد بیاید پشت پنجره و نگاهم کند. وقتی نگاهم می کند، دلم یک جوری گرم می شود.انگشت هایم جان می گیرند.می توانم هزار تا گردن بند خمیری درست کنم. می توانم یک عالمه سبزی پاک شده را بسته بندی کنم تا ننه جانم راضی شود. می فهمی آقا موشه؟ بگو ببینم، تو تا حالا خاطرخواه شده ای؟ نه، حتما نشده ای که این جوری تک و تنها و بی خیال  ول می گردی ...

شکوه قاسم نیا  متولد 1334 است. او بعد از پایان تحصیلات خود در رشته  علوم سیاسی به حرفه­ی مورد علاقه  خود ادبیات روی آورد.

او فعالیت ادبی برای کودکان و نوجوانان را از سال 1359 آغاز کرد.  حاصل این فعالیت 36 ساله انتشار بیش از 200 کتاب شعر و داستان است  که تعداد زیادی ازآن ها موفق به دریافت جوایزی در جشنواره های داخلی شده اند.

«کاش یکی قصه اش را می گفت» تا کنون دو جایزه کسب کرده است و برای گروه سنی  14 تا 18 ساله مناسب است.

شهرام اقبال زاده، نویسنده در مورد این رمان می گوید: «رمان نوجوان «کاش یکی قصه اش را می گفت» نوشته شکوه قاسم نیا،  یکی ازبهترین رمان هایی است که در زمینه جنگ و معلولیت و از جاکنی و آوارگی ناشی از جنگ خوانده ام. این رمان را از بهترین رمان های گونه " آوارگی/ از جاکنی "یا ژانر diaspora novel می توان شمرد. سال 86 که همراه با رضی هیرمندی و چیستا یثربی داور جایزه رمان نوجوان مهرگان بودیم، هر سه به شدت تحت تأثير این رمان قرار گرفتیم و و مورد تقدیر قرار گرفت.

 آن مراسم چهارمین دوره و آخرین دوره جایزه رمان نوجوان مهرگان بود. به عنوان دبیر و سخنگوی هیئت داوران هر چهار دوره امیدوارم در دوره های آتی جایزه ادبی معتبر مهرگان، این جایزه احیا شود. داوران دوره اول، خانم ها ثریا قزل ایاغ(استاد بازنشسته دانشگاه تهران و از پیشگامان شورای کتاب کودک و مدرسان ادبیات کودک)، دکتر پروین سلاجقه( استاد دانشگاه و پژوهشگر و شاعر و داستان نویس و منتقد ادبی)، دکتر مرتضی خسرو نژاد (بنیانگذار و رئيس مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز و پژوهشگر)، هوشنگ مرادی کرمانی (چهره ملی- بین المللی ادبیات کودک)  و شهرام اقبال زاده بودند. 

در سال های بعد خانم ها فروغ الدین جمالی (کارشناس ادبیات کودک و پژوهشگر و مدرس ادبیات کهن در شورای کتاب کودک )، شهره کائدی( نویسنده,مترجم و منتقد ادبی و کارشناس ادبیات کودک)،  چیستا یثربی (نویسنده و نمایشنامه نویس و مترجم و کارگردان تئاتر)، و آقایان رضی هیرمندی(مترجم، ویراستار ،استاد و مدرس کلاس های ویراستاری و آموزش ترجمه)، مسعود ناصری(عضو هیئت مدیره شورای کتاب کودک،  کارشناس ادبیات کودک و مؤسس موزه بین المللی عروسک ها) به ما پیوستند.

 نظر به ساختار قوی و زبان گیرای و موضوع جذاب رمان «کاش یکی قصه اش را می گفت» در مدخل رمان فرهنگنامه کودکان و نوجوانان شورای کتاب کودک گنجانده شده است.»

انتشارات محراب قلم در بخش رمان های نوجوان به تازگی این کتاب را در72 صفحه و به قیمت 6 هزار تومان منتشر کرده است. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: