کد خبر: 29825
تاریخ انتشار: یکشنبه, 22 مرداد 1396 - 14:39

داخلی

»

اخبار کتاب

مسابقه شعرخوانی کودکان در کهگیلویه و بویراحمد

منبع : لیزنا
مسابقه شعرخوانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد در مرحله کتاب‌خانه‌ای و حوزه‌ای در شهرهای یاسوج و گچساران برگزار شد.
مسابقه شعرخوانی کودکان در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مسابقه ویژه گروه سنی کودک و نوجوان در مرحله کتاب‌خانه‌ای و حوزه‌ای با حضور بیش از 641 عضو در مراکز فرهنگی هنری کانون کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و برگزیدگان هر مرکز برای راه‌یابی به مرحله استانی تعیین شدند.

مجید عسکری کارشناس مسوول فرهنگی، هنری و آفرینش‌های ادبی کانون استان هدف اصلی برگزاری این جشنواره را رونق بخشیدن به شعرخوانی به عنوان یک فعالیت مهم، تأثیرگذار و جذاب کتاب‌خانه‌ای عنوان کرد و افزود: توجه به اهمیت شعرخوانی در امر تربیت و آموزش غیر مستقیم کودکان و نوجوانان، شناسایی اعضای علاقه‌مند و تقویت انگیزه و علاقه آن‌ها نسبت به روخوانی و درک عمیق شعر فارسی، از اهداف این مسابقه است.

افزایش مهارت شعرخوانی در اعضا، وسعت بخشیدن به دایره‌ی واژگان، افزایش مهارت کلامی، تقویت بیان شفاهی و توجه به ظرافت‌های زبانی، استفاده از شعر و مشاعره به عنوان عامل فرح‌انگیز و نشاط‌بخش در فضای ارتباطی میان شرکت کنندگان و ایجاد شناخت بیشتر اعضا در زمینه قالب‌ها و آرایه‌های شعری از دیگر اهداف این مسابقه است.

عسکری ادامه داد: بر این اساس 41 عضو مراکز ثابت کانون از لیکک، گچساران 1 و 2، لنده، باشت و دهدشت در این رقابت شرکت کردند که 14 عضو برتر به مرحله استانی راه یافتند .

وی اظهار داشت: بیش از 38 عضو از مراکز فرهنگی هنری یاسوج 1 و 2، سی‌سخت، مارگون و کبکیان در حوزه 1 نیز به رقابت پرداختند که 13 عضو به مرحله استانی راه یافتند .

کارشناس مسوول فرهنگی هنری و آفرینش‌های ادبی کانون با بیان این‌که مسابقه شعرخوانی از برنامه‌های مصوب 6 ماهه اول سال 96 استان است، افزود: 27 عضو برگزیده مرحله حوزه‌ای در نیمه اول شهریور 1396 در سالن سینمای کودک شهر یاسوج با هم به رقابت خواهند پرداخت.

 وی در پایان گفت: بیش از 641 عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در این مسابقه شرکت کرده‌اند که در مرحله استانی از هر گروه سنی تعداد 12 نفر تجلیل می‌شوند .

 

 کانون استان کهگیلویه و بویراحمد دارای 18 مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و پستی است .

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: