کد خبر: 33650
تاریخ انتشار: دوشنبه, 21 اسفند 1396 - 09:22

داخلی

»

اخبار کتاب

«اسناد تاریخ دانشگاه تهران» از سوی خانه كتاب منتشر شد

منبع : لیزنا
 کتاب «اسناد تاریخ دانشگاه تهران؛ موجود در کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه» به تازگی از سوی موسسه خانه کتاب منتشر شد.
«اسناد تاریخ دانشگاه تهران» از سوی خانه كتاب منتشر شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه خانه كتاب؛ كتاب «اسناد تاریخ دانشگاه تهران؛ موجود در كتابخانه مركزی و مركز اسناد دانشگاه» به كوشش سوسن اصیلی از سوی موسسه خانه كتاب در پیشخوان كتابفروشی ها قرار گرفت.

كتاب «اسناد تاریخ دانشگاه تهران؛ موجود در كتابخانه مركزی و مركز اسناد دانشگاه» گزیده ای از اسناد دانشگاه تهران، موجود در كتابخانه مركزی و مركز اسناد است. این مجموعه شامل ۳۱۳ عنوان سند است كه بخش اصلی آن از اسناد آرشیوی منتقل شده به كتابخانه مركزی انتخاب شده است.

این كتاب به هشت بخش تقسیم شده است و هر بخش نیز دارای چندین قسمت است. شیوه ارائه اسناد در هر قسمت بر اساس ترتیب تاریخی است به استثنای اساسنامه ها كه به ترتیب حروف الفبا تنظیم شده است.

رسول جعفریان؛ رئیس كتابخانه مركزی دانشگاه تهران در سرسخن این كتاب آورده است:« متاسفانه درباره تاریخ دانشگاه تهران، به جز خاطرات پراكنده و اطلاعات جسته گریخته ای كه در سالنامه ها یا مقالات آمده، كاری در خور صورت نگرفته یا اگر گرفته انتشار نیافته است، كاری كه باید انجام شود. بخشی از این كار، گردآوری و انتشار اسناد  تاریخ دانشگاه تهران شامل همه منابع و مداركی است كه می توان در جهت روشن كردن تاریخ دانشگاه و نیز سیاست های آموزشی و اداری آن مفید باشد. این اثر حاوی تتبعی گسترده در منابع و مدارك، در جهت گردآوری اسنادی است كه كمك زیادی برای شناخت روند رو به رشد دانشگاه تهران به عنوان مهمترین نهاد آموزشی علوم نوین خواهد كرد...».

سوسن اصیلی در پیشگفتار این كتاب نوشته است: «كتابخانه مركزی و مركز اسناد دانشگاه تهران به عنوان  مهمترین آرشیو و تنها مركز نگهداری اسناد در راستای این وظیفه مهم خود از مدتی پیش طرح گردآوری و طبقه بندی كلیه اسناد آرشیوی دانشگاه را مورد بررسی قرار داده است. این مركز در نظر دارد اسنادی را كه در واحد های مختلف دانشگاه نگهداری می شوند در یك جا گردآوری كرده، پس از طبقه بندی علمی چونان سایر منابع پژوهشی كتابخانه در اختیار محققان قرار دهد».

كتاب «اسناد تاریخ دانشگاه تهران؛ موجود در كتابخانه مركزی و مركز اسناد دانشگاه» به كوشش سوسن اصیلی در ۶۰۸ صفحه به شمارگان ۵۰۰ نسخه و به قیمت ۴۰ هزار تومان از سوی موسسه خانه كتاب منتشر شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: