کد خبر: 34371
تاریخ انتشار: دوشنبه, 17 ارديبهشت 1397 - 12:16

داخلی

»

اخبار کتاب

منتخب جشنواره‌های کتاب ایران کتاب شد

منبع : لیزنا
کتاب «کتاب شناسی توصیفی آثار منتخب جشنواره های کتاب ایران در سال 96» از سوی موسسه خانه کتاب روانه بازار نشر شد.
منتخب جشنواره‌های کتاب ایران کتاب شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه خانه کتاب؛ «کتاب‌شناسی توصیفی آثار منتخب جشنواره‌های کتاب ایران 1396» که آثار برگزیده بهترین کتاب‌های ایران طی سال 1396 را دربردارد، از سوی خانه کتاب منتشر شده است.

نیکنام حسینی پور؛ مدیر عامل خانه کتاب در مقدمه این کتاب نوشته است: «وضعیت کمی و کیفی جشنواره‌ها و جوایز کتاب در یک کشور را باید آیینه تمام‌نمای شرایط فرهنگی آن کشور دانست؛آینه‌ای که می‌تواند بازتاب‌دهنده سطح فرهیختگی، شرایط و سطح تولیدات فرهنگی و وضعیت نشر یک کشور تلقی کرد؛ مقایسه و تحلیل وضعیت کمی و کیفی جشنواره‌ها و جوایز کتاب در سال‌های گوناگون را همچنین باید یک ضرورت در سیاستگذاری و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی دانست؛ بدون داشتن تصوری دقیق، واضح و قابل اعتماد از شرایط فرهنگ کشور (شرایط نشر و کتاب) نمی‌توان هدف‌گذاری، راهبرد، سیاست و برنامه‌ریزی کارآمدی را در این حوزه انتظار داشت. از همین روست که مؤسسه خانه کتاب در سال‌های اخیر بیش از پیش کوشیده است که به پشتوانه رصد، تهیه و تحلیل آمارهای حوزه نشر، علاوه بر تهیه یا تقویت بانک‌های آماری و اطلاعاتی در حوزه نشر و کتاب، گزارش‌های کمی و کیفی و به‌طور مشخص، تحلیلی از شرایط نشر و کتاب در کشور تهیه و در دسترس مدیران فرهنگی و پژوهشگران قرار دهد؛ تهیه «کتاب‌شناسی توصیفی آثار منتخب جشنواره‌های کتاب ایران» از جمله اقدام‌هایی است که از سال 1394 و با هدف مذکور آغاز شده است».

این کتاب به معرفی آثار برگزیده«جایزه‌های سالانه کتاب»، «جایزه‌های ادبی»، «جایزه‌های تخصصی»، «جایزه‌های کودکان و نوجوانان»، «جایزه‌های کتاب سال استانی و منطقه‌ای» می پردازد.

در بخش «جایزه‌های سالانه کتاب» کتاب های برگزیده «سی و پنجمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران»، «بیست و پنجمین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران»، «بیست و چهارمین دوره جایزه کتاب سال دانشجویی» و «نوزدهمین دوره همایش کتاب سال حوزه» معرفی شده اند.

همچنین، بخش جایزه‌های ادبی شامل «هفدهمین دوره جایزه مهرگان و دوازدهمین دوره جایزه مهرگان علم»، « هفدهمین دوره جایزه شهید غنی پور»، «پانزدهمین دوره جایزه قلم زرین»، «دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر»، «دهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد» و... است.

بخش«جایزه‌های کودکان و نوجوانان» شامل کتاب های برگزیده «جایزه شورای کتاب کودک»، «ششمین دوره جایزه لاک پشت پرنده» و «پنجمین دوره جایزه کتاب سال مهر طه» است.

کتاب «کتابشناسی توصیفی آثار منتخب جشنواره‌های کتاب ایران 1396» با شمارگان 1000نسخه، در 342 صفحه، به بهای 600 هزار ریال از سوی انتشارات خانه کتاب راهی بازار نشر شده است.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: