کد خبر: 34382
تاریخ انتشار: سه شنبه, 18 ارديبهشت 1397 - 12:21

داخلی

»

اخبار کتاب

تا پایان ششمین روز نمایشگاه كتاب

پرفروش‌های خانه كتاب معرفی شدند

منبع : لیزنا
پرفروش‌ترین کتاب‌های انتشارات خانه کتاب در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران معرفی شدند.
پرفروش‌های خانه كتاب معرفی شدند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه خانه كتاب؛ با گذشت شش روز از سی و یكمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران، كتاب‌های «كتابشناسی موضوعی-تاریخی از چاپكرده‌ها و نوشته‌های ایرج افشار؛ منتشر شده در سال‌های ۱۳۹۵-۱۳۲۳»، «میراث حقیقی؛ مجموعه مقالات زنده یاد دكتر محسن جعفری مذهب حقیقی» و «فرهنگ گزیده كتابشناسی» در صدر پرفروش‌ترین كتاب‌های موسسه خانه كتاب قرار گرفته‌اند.

كتاب «كتابشناسی موضوعی-تاریخی از چاپكرده‌ها و نوشته‌های ایرج افشار؛ منتشر شده در سال‌های ۱۳۹۵-۱۳۲۳» می‌كوشد با عرضۀ فهرستی موضوعی ـتاریخی از نوشته‌ها و چاپكرده‌های ایرج افشار به ایران‌شناسان و ایران‌شناسی كمك كند و چشم‌اندازی از گسترۀ جستجوها و پژوهش‌های افشار ترسیم كند تا قدر و مقدار خدمات فرهنگی او مشخص شود. همچنین در این كتاب سعی شده از منظری به نوشته‌ها و چاپكرده‌های افشار نگریسته شود و مدخل‌هایی استخراج فهرست شود كه علاوه بر اینكه هدف‌های متعارف و مشخص یك كتابشناسی را محقق می‌كند، من حیث المجموع زوایایی از منش و شخصیت افشار را نیز بازتاب دهد.

این كتاب تحقیق و تالیف میلاد عظیمی در سه جلد و در سه هزار و هفتصد صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۵۰ هزار تومان از سوی موسسه خانه كتاب منتشر شده است.

 كتاب «میراث حقیقی؛ مجموعه مقالات زنده یاد دكتر محسن جعفری مذهب حقیقی»حاوی ۲۱۵ مقاله منتشر شده از زنده یاد محسن جعفری مذهب است كه در ۶۴ مجله و مجموعه منتشر شده است. مقالات این كتاب بر اساس زمینه‌های علاقمندی و مطالعاتی دكتر جعفری مذهب موضوع بندی شدند كه فصل های دوازدگانه كتاب را تشكیل می دهند. در هر موضوع مقالات به ترتیب زمان انتشار تنظیم شده اند.

تعدادی از مطالب این كتاب را گفت و گوها و نشست ها تشكیل می دهند كه به چهار صورت آورده شده اند: یك دسته  مصاحبه هایی است كه با زنده یاد جعفری مذهب گرفته شده است و متن كامل آنها آمده است؛ دسته دوم نشست هایی هستند كه  موضوع آنها در علایق و تخصص های آن مرحوم  قرار داشت و متن آنها نیز به صورت كامل آمده است؛ دسته سوم؛ به صورت مصاحبه با اساتید و مشاهیر تاریخ و كتابشناسی انجام شده است. دسته چهارم؛ نشست هایی كه مرحوم جعفری مذهب یكی از اعضای حاضر بوده و تنها سخنان آن مرحوم آورده شده است و برای مطالعه متن كامل به منبع اصلی ارجاع شده است.

كتاب «میراث حقیقی؛مجموعه مقالات زنده یاد دكتر محسن جعفری مذهب حقیقی» در ۱۳۹۴صفحه و به قیمت ۸۵هزار تومان از سوی موسسه خانه كتاب منتشر شده است.

«فرهنگ گزیده كتابشناسی» با هدف معرفی تعدادی از كتاب‌های منتشر شده به زبان‌های عربی و فارسی به مخاطبان به قلم سیدعلی آل داوود منتشر شد. این كتاب مجموعه مقالاتی است كه سیدعلی آل‌داود در مدت سی‌سال اخیر برای نشریات و دانشنامه‌های گوناگون نوشته‌ و شامل كتاب‌هایی است كه عنوان آن‌ها با حرف «الف» آغاز شده و تا حرف «س» ادامه دارد، زیرا این دانشنامه‌ها به جز دانشنامه زبان و ادب فارسی از انتشارات فرهنگستان زبان و ادب فارسی هیچ یك به اتمام نرسیده است، مقصود آن‌كه این كتاب یك فرهنگ كامل نیست و تنها شامل مقالاتی می‌‌شود كه نویسنده تاكنون توفیق نگارش آن‌ها را به دست آورده است.

علاقه‌مندان برای تهیه محصولات انتشارات خانه كتاب می‌توانند به شبستان، ابتدای در ۱۳ در  سی و یكمین  نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران مراجعه كنند و كتاب های خانه كتاب را با تخفیف ۲۰ درصدی تهیه كنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: