کد خبر: 36429
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 24 مرداد 1397 - 11:34

داخلی

»

اخبار کتاب

شش کتاب کانون پرورش فکری در فهرست «لاک‌پشت پرنده»

منبع : لیزنا
شش عنوان از کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فهرست بیست و پنجمین لاک‌پشت پرنده (بهار 1396) قرار گرفت.
شش کتاب کانون پرورش فکری در فهرست «لاک‌پشت پرنده»

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری، کتاب «ذرت‌ها» با طراحی و اجرای امین‌الله دهقانی‌اشکذری و عکاسی محسن عباسی‌سرچشمه و «ده عدد، ده قصه» به نویسندگی و تصویری الناز پورسیستانی هر یک با چهار لاک‌پشت پرنده از جمله کتاب‌هایی است که در این فهرست معرفی شد.

در عین حال، کتاب‌های «دو تا سیب شیرین» سروده خاتون حسنی و تصویرگری امیر علایی، «فیل کوچولو کجا خوابیدی» نوشته میترا مسیحا و تصویرگی سیدحسن موسوی، «کلید کلید، دسته کلید» نوشته اکرم کشایی و تصویرگری حدیثه قربان، «یک روز، یک...» نوشته زهره پریرخ و تصویرگری حسن عامه‌کن هر یک سه لاک‌پشت پرنده را در فهرست بیست‌وپنجم از آن خود کردند.

لاک‌پشت پرنده فهرستی از کتاب‌های برتر هر فصل، برای کودکان و نوجوانان ایرانی است. این کتاب‌ها را گروهی از منتقدان، کارشناسان و نویسندگان کودک و نوجوان، با بررسی کتاب‌های هر فصل، انتخاب می‌کنند.

گروه داوری لاک‌پشت پرنده را معصومه انصاریان، محمود برآبادی، جعفر توزنده‌جانی، شکوه حاجی‌نصرالله، مینا حدادیان، شیوا حریری، شادی خوشکار، فاطمه زمانی، علی‌اصغر سیدآبادی، گیسو فغفوری، حدیث لزرغلامی، نلی محجوب، مریم محمدخانی، فرمهر منجزی و رویا میرغیاثی تشکیل می‌دهند.

گفتنی است این کتاب‌ها بر اساس شیوه‌نامه‌ای مکتوب و با اصول و معیارهایی روشن به فهرست راه می‌یابند و یا موفق به دریافت نشان طلایی یا نقره‌ای می‌شوند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: