کد خبر: 36430
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 24 مرداد 1397 - 11:48

داخلی

»

اخبار کتاب

بخش جدید جشنواره قصه‌گویی؛

ایرانی‌ها قصه‌ زندگی خود را ۹۰ ثانیه‌ روایت می‌کنند

منبع : لیزنا
قصه‌های 90 ثانیه‌ای بخش جدیدی است که به بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزوده شده است تا علاقه‌مندان بتوانند قصه‌ زندگی خود را تنها در 90 ثانیه‌ روایت کنند.
ایرانی‌ها قصه‌ زندگی خود را ۹۰ ثانیه‌ روایت می‌کنند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری، این قصه‌ها باید روایتی مستندگونه از غم‌ها، شادی‌ها و لحظات پندآموز زندگی قصه‌گویان باشد که در قالب فیلم 90 ثانیه‌ای در اختیار جشنواره قرار می‌گیرد.

عنوان و محور اصلی جشنواره در همه بخش‌ها و بخش عمومی (قصه 90 ثانیه‌ای) «قصه زندگی من (زندگی بهتر، غم و شادی)» است.

در این میان «روایت قصه از زبان یک راوی»، «مدت زمان قصه در حداکثر 90 ثانیه»، «ارسال فیلم در قالب mp4 (حجم 200 تا 400 مگابایت)»، «تصویربرداری با استفاده از دوربین، موبایل وغیره»، «برخورداری تصاویر از کیفیت صدای مطلوب و قاب افقی»، «رعایت پوشش مناسب با محتوای قصه و منطبق با شئونات اسلامی» از شرایط شرکت در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون عنوان شده است.

در عین حال، استفاده از نمادهای فرهنگی و ویژگی‌های بومی و سنتی هر استان در تولید فیلم‌های 90 ثانیه‌ای می‌تواند بر غنای فرهنگی آن بیافزاید.

مسئولان جشنواره عنوان کرده‌اند که علاوه بر داوری و انتخاب آثار برگزیده، قصه‌های برتر در کتاب «قصه زندگی من» با نام خود قصه‌گو چاپ و آثار برگزیده از طریق رسانه‌های دیداری نیز منتشر می‌شود .

این بخش در عین‌حال می تواند امکان مشارکت تعداد بیشتری از علاقه‌مندان به این هنر را در جشنواره بیست‌ویکم قصه‌گویی فراهم کند.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان تا 25 شهریور 1397 فرصت دارند تا در سامانه جشنواره قصه‌گویی ثبت‌نام و آثار خود را ارسال کنند.

در همین حال جوایز شرکت کنندگان در هر بخش جشنواره شامل برگـزیده اول: لوح تقدیر – تندیس جشنواره – جایزه نقدی به مبلغ سی میلیون ریال، برگزیده دوم: لوح تقدیر– جایزه نقدی به مـبلغ بیست مـیلیون ریــال و برگزیده سوم: لوح تقدیر– جایزه نقدی به مـبلغ ده میلیون ریـال است.

بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون امسال هم‌زمان با شب یلدا برگزار می‌شود.

دبیرخانه مرکزی بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در تهران، خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: