کد خبر: 31378
تاریخ انتشار: شنبه, 13 آبان 1396 - 15:09

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

ستاد خبری ۲۵

برزین ضرغامی

برای مردمی‌تر برگزار شدن روز کتابگردی تلاش می‌کنیم

منبع : لیزنا
 مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان تهران از تلاش برای مردمی‌تر برگزار کردن روزکتابگردی خبر داد تا گروه‌های بیشتری درگیر موضوع کتاب و کتاب‌خوانی شوند.
برای مردمی‌تر برگزار شدن روز کتابگردی تلاش می‌کنیم

برزین ضرغامی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان تهران در گفتگو با خبرنگار لیزنا (ستاد خبری بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران)، هفته کتاب را رویدادی مجرب در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی اعلام کرد و گفت: هدف از اتفاق‌ها و رویدادها و فعالیت‌هایی که در هفته کتاب تعریف شده این است که کتاب را در متن زندگانی و در دسترس عموم مردم آوریم. شاید بتوان گفت هفته کتاب در این راه یکی از موثرترین فعالیت‌ها بوده است.

ضرغامی با توضیح موضع خود در توسعه فرهنگی، اظهار داشت: توسعه فرهنگی، یعنی بتوانیم فعالیت مردم و مشارکت گروه‌های مختلف را در هفته کتاب ممکن کنیم تا دسترسی به کتاب برای تمام گروه‌ها ممکن باشد، برای جذب بیشتر افراد باید این فعالیت‌ها خلاقانه باشد. فکر می‌کنم هفته کتاب یکی از فعالیت‌هایی است که تقریبا همه این سه مولفه را دارد.

وی درباره فعالیت‌هایی که در هفته کتاب اتفاق خواهد افتاد، بیان کرد: در جلسه‌ای که با احمد مسجدجامعی درباره روز کتابگردی داشتیم درمورد این روز صحبت کردیم. کتابگردی یکی از روزهای هفته کتاب است و دوستان در تلاش هستند که امسال این روز مردمی‌تر باشد و گروه‌های بیشتری را در این روز درگیر این موضوع کنیم، همچنین سعی بر این است که روز کتابگردی عمیق‌تر و تاثیرگذارتر برگزار شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان تهران درباره تلاش برای فعالیت در شهرستان‌های استان تهران، در اجرای برنامه‌های هفته کتاب، گفت: با توجه به اینکه در حوزه شهر تهران نهادهای مختلف برنامه‌های مختلفی دارند، تلاش کردم برنامه‌های شهرستان‌های استان تهران را پررنگ کنم برای همین برنامه‌های مختلفی طراحی کردیم.

ضرغامی درباره برنامه‌هایی که در هفته کتاب برای شهرستان‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: برگزاری جلسات نقد و رونمایی کتاب، مشارکت تشکل‌های مردمی و مرتبط در حوزه‌های مربوط به کتاب از برنامه‌های خاص این هفته است و سعی کردیم سایر نهادها و سازمان‌هایی که در حوزه‌های مختلف غیرکتاب فعالیت می‌کنند را درگیر کتاب کنیم.

 

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردمی در تاثیرگذاری هفته کتاب، اظهار داشت: به این صورت نگاه می‌کنیم که بیشتر از اینکه خود اجرا کننده برنامه‌ها باشیم، فعالیت‌های اجرایی را به دست اندرکاران امر کتاب در حوزه اجرا تحویل دهیم و این هماهنگی را ایجاد کنیم تا سایر نهادهای غیرفرهنگی که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند به امر کتاب و کتابخوانی بپردازند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: