کد خبر: 31563
تاریخ انتشار: دوشنبه, 22 آبان 1396 - 09:13

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

ستاد خبری ۲۵

برگزاری بیش از 20 برنامه به مناسبت هفته کتاب در کتابخانه های عمومی استان البرز

منبع : لیزنا
 شمس الله فلاح مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز برنامه های این استان برای هفته کتاب را تشریح کرد.
برگزاری بیش از 20 برنامه به مناسبت هفته کتاب در کتابخانه های عمومی استان البرز

به گزارش لیزنا (ستاد خبری بیست و پنجمین دوره هفته کتاب ایران)، فلاح ضمن تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی گفت: بيست و چهارم آبان ماه؛ بزرگداشت روز «كتاب، كتابخواني و كتابدار» با شعار«آینده روشن با خانواده کتابخوان» نامگذاری شده است. کتابخانه های عمومی استان البرز به مناسبت هفته کتاب و روز «كتاب، كتابخواني و كتابدار» برنامه های متنوعی را برگزار خواهد کرد.

وی به تشریح بیش از 20 عنوان  برنامه های کتابخانه های عمومی استان پرداخت که تعدادی از این برنامه ها به شرح ذیل است:

برگزاری مراسم تقدیر از خادمان حوزه کتاب در استان البرز در تاریخ 30 آذرماه96 در سالن میلاد شهرداری کرج، تشکیل جلسات انجمن کتابخانه های عمومی استان و شهرستان ها جهت برنامه ریزی فعالیت های هفته کتاب، دیدار کتابداران با مقامات استانی و بازدید مسئولین از کتابخانه های عمومی، هماهنگی در خصوص تبلیغات شهری در هفته کتاب (شامل بیلبورد، بنر شهری، پوستر اتوبوسی و ...)، جذب کتب اهدایی در تمامی کتابخانه های تابعه و همچنین استقرار پایگاه متمرکز جذب کتاب اهدایی در سطح شهرستان های تابعه، برگزاری مسابقات فرهنگی (نقاشی و ...)، برگزاری جلسلات نقد و بررسی کتاب در 5 شهرستان استان، برپایی 2 جلسه نقد و رونمایی کتاب، برگزاری 43 نشست کتاب خوان مدرسه ای و 24 نشست کتابخانه ای در سطح استان، نمایش کتب نورسیده و چند کتاب سال جاری در 43 کتابخانه، عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی مطابق آئین نامه های ارسالی نهاد، تهیه و توزیع بروشور، تبلیغات محیطی و استفاده از ظرفیت های رسانه های بومی، برپایی نمایشگاه کاریکاتور کتاب، اجرای برنامه های فرهنگی قصه گویی و کتاب خوانی برای کودکان در کتابخانه های دارای بخش کودک، امکان بازدید گروه های دانش آموزی از کتابخانه های عمومی، تجدید پیمان با آرمان های امام راحل (ره) با حضور کتابداران در حرم مطهر رهبر کبیر انقلاب در تاریخ 20 آبانماه، حضور مدیرکل و همکاران کتابدار در مراسم تکریم خامان کتابخوانی کشور در تاریخ 24 آبانماه، حضور مدیرکل و  روسای ادارات جهت سخنرانی در خطبه های نماز جمعه در هفته کتاب، دیدار با خانواده های شهدار حرم استان و گلباران گلزار شهدا و فضا سازی و آذین بندی هفته کتاب در کتابخانه ها متناسب با ایام محرم و صفر.

 

مدیر کل ضمن تاکید  بر شعار امسال هفته کتاب گفت: شعار «آینده روشن با خانواده کتابخوان» محور اصلی تمام برنامه های کتابخانه های عمومی در این ایام است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: