کد خبر: 31826
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 02 آذر 1396 - 19:51

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

ستاد خبری ۲۵

روز کتابگردی/ 10

11 ساعت کتابگردی مسجد جامعی به پایان رسید

منبع : لیزنا
احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران که از ساعت 7 ونیم صبح کتابگردی را آغاز کرد پس از حدود 11 ساعت، دقایقی قبل به کتابگردی خود پایان داد.
11 ساعت کتابگردی مسجد جامعی به پایان رسید

به گزارش خبرنگار لیزنا، احمد مسجد جامعی بعد از نشر نیماژ به مدیریت محمدحسن شهسواری از کتاب زند به مدیریت بهمن حبیبیان و انتشارات اساطیر به مدیریت عبدالکریم جربزه دار بازدید کرد.
در نشر نیماژ محمدحسن شهسواری از مشکلات پیش روی تشکیل انجمن صنفی داستان نویسان سخن گفت، همچنین اعلم مدیر مجله آزما بیان کرد: هرچه انجمن های بیشتری تشکیل شوند به نفع حوزه فرهنگ، نشر و کتاب کشور خواهد بود.
در ادامه مسجد جامعی به نشر ثالث رفت که در این نشر جشنی برای کودکان کار با حضور هنرمندان، بازیگران، نویسندگان، مترجمان و اهالی فرهنگ برگزار شده بود، از جمله ایران درودی، نقاش؛ نسرین جلالی، مترجم؛ لیلی گلستان دختر ابراهیم گلستان؛ بهاره رهنما، بازیگر و بسیاری دیگر از هنرمندان.
سپس وی به خانه فرهنگ و ادب پویا رفت و در این مکان جمع عظیمی از نویسندگان، هنرمندان، بازیگران، نویسندگان، نقاشان، مترجمان و اهالی فرهنگ و هنر حضور داشتند و جشن تولد داریوش اسدزاده بازیگر پیشکسوت سینمای ایران برگزار شد. مسجد جامعی تقدیرنامه ای که وزارت ارشاد به همین مناسبت برای وی ارسال کرده بود، قرائت کرد.
در نشر چشمه نیز جمعی از نویسندگان، ناشران و اهالی هنر حضور داشتند. مسجدجامعی همچنین از نشر رود بازدید کرد.
وی در بازدید از نشر ثالث درمورد چگونگی راه اندازی کتابگردی توضیح داد و هدف از کتابگردی را ایجاد رونق در بازار نشر و کتاب و همچنین کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و افزود: از ناشران و کتابفروشان خواستیم در این روز کتاب های خود را با تخفیف بیشتری ارائه کنند، همینطور از نویسندگان و مترجمان درخواست کردیم تا با حاضر شدن در کتابفروشی ها و انتشاراتی ها کتاب های خود را امضا و با خوانندگان خود دیدار کنند.
عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از جانب دانشجویان، مسئولان کشوری، ناشران، اساتید و عموم مردم انجام گرفت و امسال چهارمین سالی است که کتابگردی به صورت یک فرهنگ درآمده است.
گفتنی است، کتابگردی سال 1396 احمد مسجد جامعی ساعت 6 عصر به پایان رسید اما آنچه بیشتر از همه جلب توجه می کرد دو موضوع بود؛ اول آنکه هنگامی که مردم درباره علت تجمع مسئولان، خبرنگاران و اهالی فرهنگ در کتابفروشی ها و انتشاراتی ها سوال می کردند و در پاسخ عنوان روز «کتابگردی» را می شنیدند بسیار تعجب می کردند که این روز چه روزی است؟
این امر نشان می دهد همانگونه که بسیاری از مسئولان فرهنگی کشور مطرح کردند هفته کتاب هنوز به صورت یک فرهنگ عمومی درنیامده و در میان آحاد مردم رسوخ نکرده است.
نکته دوم عدم حضور دلالان کتاب و فروشندگان پایان نامه، مقاله و پژوهش در خیابان انقلاب بود، علیرغم آنکه در روزهای عادی این افراد سودجو در خیابان های انقلاب جولان می دهند اما امروز هیچکدام از آنها به کار همیشگی خود مشغول نبودند.
این مسئله اعتراض تمام خبرنگاران حاضر و ناشرانی که در این کتابگردی حضور داشتند را برانگیخته بود و نشان می داد که اگر شهرداری و شورای شهر تهران بخواهند، می توانند در تمام روزها مانع حضور این افراد سودجو و فروش مقاله و پایان نامه به صورت غیرقانونی و بدون رعایت حق کپی رایت شوند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: