کد خبر: 25169
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 18 شهریور 1395 - 15:46

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

در شهرستان محلات برگزار شد

جشنواره و نمایشگاه خیابان کتاب

منبع : لیزنا
نخستین جشنواره و نمایشگاه خیابان کتاب عصر روز شنبه 13 شهریور 95 با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی و جمعی از مسئولان محلی در شهرستان محلات برگزار شد.
جشنواره و نمایشگاه خیابان کتاب

به گزارش لیزنا، کاظم ترابی رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان محلات در خصوص این مراسم گفت: این جشنواره با هدف ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ترغیب نسل جوان به مطالعه مفید برگزار شد.

ترابی افزود: در این جشنواره چند ساعته در حد فاصل میدان چنار تا میدان نماز شهر محلات و برای آشنایی مردم با فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین آشنایی با نویسندگان شهرستانی، غرفه‌های متنوعی برپا شد.

وی ادامه داد: در جشنواره خیابان کتاب شهر محلات بیش از 20 بخش مختلف با موضوعات مختلف جهت آشنایی مردم با دستاوردهای شهرستان در زمینه تالیف و مطالعه کتاب در معرض دید عموم مردم قرار گرفت.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان محلات گفت: برپایی میز تبادل کتاب، تعویض کتاب با قلیان، دستاوردها و آثار حوزه علمیه، آثار دفاع مقدس، عرضه آثار و تالیفات مولفان و نویسندگان جوان شهرستان محلات و همچنین فروش با تخفیف ویژه از برنامه‌های جنبی این جشنواره بود.

ترابی ادامه داد: اقدامات فرهنگی توام با خلاقیت می‌تواند نقش موثری در نهادینه کردن فرهنگ غنی کتاب و کتابخوانی ایفا کند.

 

گفتنی است در این همایش که در خیابانی اصلی و به طول 500 متر، حدفاصل میدان نماز تا میدان چنار شهر محلات به اجرا درآمد، بیش از 20 آیتم گوناگون مرتبط و بیش از 100 میز اعم از میز مطالعه، میز مجلات و نشریات، میز خیریه کتاب، معاوضه کتاب، فروش کتاب، عضویت در کتابخانه‌های عمومی، مبادله کتاب، محلات شناسی، مولفین شهرستان، فرهنگ مصرف، اندیشه برتر، اهدای کتاب به عنوان هدیه به متولدین روز جشنواره، مشاعره و خطاطی، جمع آوری کاغذهای باطله و اهدای کتاب به جای آن، میز بیان خلاصه چند کتاب خوب، تبادل قلیان با کتاب، انجمن معتادان گمنام، اهدای کتاب های کمک درسی به محرومین، کتاب های حوزوی، میز کتاب ها تقریظ شده توسط مقام معظم رهبری، کتاب های دفاع مقدس با محوریت شهرستان محلات، کتاب های نفیس و نسخ خطی، نقاشی چهره کودکان به اجرا درآمد.

 

شایان ذکر است اداره کتابخانه‌های عمومی محلات با همکاری فرمانداری، مشاوران جوان فرماندار، شهرداری، اداره ارشاد اسلامی این جشنواره را طراحی و به اجرا درآوردند و برای اجرای این جشنواره حدود 6 ماه کار کارشناسی و بیش از 27 جلسه تشکیل شده بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: