کد خبر: 25420
تاریخ انتشار: شنبه, 24 مهر 1395 - 15:18

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

در دهه اول محرم برگزار شد

آیین برگزا‌ری برنامه های فرهنگی کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی

منبع : لیزنا
کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی همزمان با دهه اول محرم برنامه های گوناگونی برگزار کردند.
آیین برگزا‌ری برنامه های فرهنگی کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی

 به گزارش لیزنا، کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی، آیین دهه اول محرم را با برنامه های متنوعی همچون برپایی نمایشگاه ها، نصب پوسترهای امر به معروف و نهی از منکر و مسابقات نویسندگی و نقاشی برگزار کردند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قاینات گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع محرم، امام حسین(ع) و امر به معروف و نهی از منکر و نیز برگزاری مراسم نمایشی تعزیه حضرت علی اصغر(ع) با همکاری پایگاه بسیج زینب عذرا در محل فاطمیه از جمله برنامه های اجرا شده در دهه اول محرم در کتابخانه واعظ اسفدنی بود.

 

مددی افزود: مقرر شد کودکان و نوجوانانی که در برگزاری مراسم فوق همکاری داشته اند، به صورت رایگان عضو این کتابخانه شوند.

کتابخانه عمومی امیرالمؤمنین(ع) شهر مود، نیز در دهه اول محرم میزبان کودکان بود. بخش کودک کتابخانه امیرالمؤمنین علیه السلام شهر مودِ شهرستان سربیشه، همزمان با ایام سوگواری سید الشهدا(ع) به همت اعضای کودک و نوجوان کتابخانه، سیاه پوش شد.

مسئول این کتابخانه گفت: در ماه محرم، یک دوره مسابقه نقاشی نیز در کتابخانه امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد.

خودکار افزود: در این مسابقه نقاشی کودکان پنجشنبه هر هفته با حضور در کتابخانه، نقاشی هایی با موضوع محرم و امام حسین(ع) ترسیم کرده و در آخر ماه به بهترین نقاشی ها، جوایزی تعلق خواهد گرفت.

 

وی ادامه داد: مسابقه نقاشی، یکی از برنامه های ثابت کتابخانه عمومی امیرالمؤمنین(ع) است که هر ماه برگزار می شود.

کتابخانه های عمومی ملاعبدالله بشروی و اِرِسک شهرستان بشرویه، استاد عبدالحسین فرزین سربیشه و حاجی آباد زیرکوه، نیز کتاب هایی مرتبط با ایام محرم و امام حسین و یارانشان را در قالب نمایشگاهی در معرض دید علاقمندان قرار دادند.

به گفته رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بشرویه: این نمایشگاه ها با هدف ترویج سنت امر به معروف و نهی از منکر که از مصادیق واقعی نهضت عاشوراست، برپا شده و بیش از صد عنوان کتاب در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

کیانی افزود: فضاسازی کتابخانه ها، نصب پوسترهای امر به معروف و نهی از منکر، دریافت پیشنهاد کتاب از طریق سامانه پیام کوتاه اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بشرویه، معرفی کتاب محرم در تابلو اعلانات کتابخانه و مسابقه نوسیندگی «علم های اندوه» از برنامه های اجرایی ایام محرم در کتابخانه های عمومی شهرستان است.

در کتابخانه عمومی شیخ محسن فقیه حاجی آباد شهرستان زیرکوه نیز به منظور ایجاد شناخت و معرفت نسبت به واقعه عاشورا، منتخبی از آثار شامل کتاب و تعدادی لوح فشرده دیداری- شنیداری پیرامون واقعه عاشورا و محرم به نمایش گذاشته شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: