کد خبر: 25576
تاریخ انتشار: سه شنبه, 04 آبان 1395 - 10:05

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

خیرین ظرفیت ارزشمند برای پیشبرد اهداف کتاب وکتابخوانی

منبع : لیزنا
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان استفاده از نیت های خیر مردم در جهت همکاری با حوزه کتاب و کتابخوانی را بهترین ظرفیت برای کتابخانه سازی و کتابخانه یاری عنوان کرد.
خیرین ظرفیت ارزشمند برای پیشبرد اهداف کتاب وکتابخوانی

 به گزارش لیزنا، سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان با حضور معاون اجتماعی، سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی و دیگر اعضای انجمن در محل استانداری خراسان رضوی برگزارشد.

 

در این جلسه سید جواد حسینی معاون اجتماعی، سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اشتیاق و علاقه شخصی خود برای حضور درجلساتی با موضوعات فرهنگی مانند کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب و کتابخوانی باید یک فرهنگ جاری و ساری در جامعه باشد و به هرطریقی معرفی کتاب و تشویق به خواندن آن ترویج شود.

 

سید جواد حسینی ادامه داد: ما در استان، شهرها و روستاهای فراوانی داریم که علی رغم تمامی تلاشهای انجام شده هنوز دسترسی مناسب به کتاب و کتابخانه ندارند و به روشهای مختلف مانند ساخت کتابخانه جدید یا کتابخانه سیار می توان مسیر را برای کتابخوانی آنان فراهم کرد.

 وی یادآورشد: فرهنگ سازی یکی از وظایف اصلی ماست و فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز باید در جامعه نهادینه شود.

 حسینی با اشاره به روند ساخت کتابخانه مرکزی مشهد نیز این کتابخانه را یکی از نیازهای بدیهی استان دانست و گفت: ظرفیت مشهد در سال 2017 فرصتی جهت توجه بیشتر و جدی تر به پروژه های حوزه فرهنگ مانند کتابخانه مرکزی مشهد است.

 

در ادامه این جلسه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با ارائه گزارشی از فعالیتهای انجام شده در حوزه کتابخانه های عمومی در سال جاری بر ضرورت برنامه ریزی عملیاتی برای پایان کار ساخت کتابخانه مرکزی مشهد تاکید کرد.

 حسین اکبری با اشاره به افتتاح سه کتابخانه خیرساز در سطح استان در طی ماه های گذشته گفت: روند همکاری و همراهی مردم با کتابخانه ها شروع شده است و چند روز قبل نیز به عنوان نمونه یک علاقه مند به کتاب و کتابخوانی با بیش از 15 هزار کتاب به کتابخانه مرکزی مشهد اهدا شد.

 وی  به نزدیکی ایام هفته کتاب در دهه پایانی آبان ماه اشاره کرد و ادامه داد: انتظار این است که تمامی مسئولان استانی و شهرستانی به ویژه فرمانداران  و ائمه جمعه در جهت برگزاری و اطلاع رسانی برنامه های این هفته  به کتابخانه های عمومی کمک کنند.

  

در ادامه این جلسه اعضای انجمن به ارائه نظرات و پیشنهادات خود درخصوص مباحث مطرح شده پرداختند و مصوباتی از مباحث مطرح شده به تایید اعضا رسید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: