کد خبر: 25586
تاریخ انتشار: سه شنبه, 04 آبان 1395 - 17:01

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

با مشارکت خیر کتابخانه ساز، مردم شهر واجارگاه صاحب کتابخانه می شوند

حضور خیرین گام بلندی در رفع کمبودها در حوزه کتابخانه هاست

منبع : لیزنا
در نشستی با حضور سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان و خیرین کتابخانه ساز رودسری تفاهم نامه احداث یک باب کتابخانه عمومی در شهر واجارگاه شهرستان رودسر،استان گیلان، به امضای طرفین رسید.
حضور خیرین گام بلندی در رفع کمبودها در حوزه کتابخانه هاست

به گزارش لیزنا، امضاء تفاهم نامه ساخت یک باب کتابخانه عمومی توسط خیر کتابخانه ساز، با حضور زهرا بدن آرا، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، دکتر حمیدرضا صادقی پور رودسری و حاجیه خانم شمسی موسوی هروی خیرین کتابخانه ساز، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شهرستان رودسر، زهرا اخوان رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رودسر، شهرداران رودسر و واجارگاه، رئیس شورای اسلامی شهر واجارگاه و مسئولین ستادی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در دفتر معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری رودسر برگزار شد.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در ابتدای این جلسه با اشاره به لزوم توجه جدی به توسعه پایدار فرهنگی و فراهم نمودن زمینه های رشد فرهنگی بر نقش و رسالت کتابخانه های عمومی در ارائه خدمات به همه اقشار مردم بدون درنظر گرفتن جنسیت، قومیت و نژاد و ... تاکید کرد.

زهرا بدن آرا همچنین یکی از رسالتهای اصلی کتابخانه های عمومی را تولید دانش و اطلاعات و بهره مندی از ظرفیت مراجعین به این اماکن توصیف کرد.

وی با بیان اینکه کتابخانه هویت و شناسنامه یک ملت متمدن است ادامه داد: در گذشته چنانچه می خواستند هویت یک ملت را از بین ببرند، کتابخانه ها و کتابهای آن را به آتش می کشیدند و این نشان از اهمیت کتابخانه بعنوان محور اصلی تمدن بشری دارد.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، سرانه اندک فضای مطالعه در استان گیلان را یکی از مهمترین مشکلات در این حوزه عنوان کرد و با ابراز خرسندی از ورود خیرین به حوزه احداث و حمایت از کتابخانه های عمومی حرکت ایجاد شده را گام بلندی در رفع کمبودها دانست. وی با قدردانی از حضور خیرین به حوزه کتابخانه های عمومی اظهار امیدواری کرد، بزودی انجمن خیرین کتابخانه ساز استان گیلان به ثبت می رسد.

زهرا بدن آرا در پایان ضمن قدردانی از اقدام فرهنگی خیر کتابخانه ساز و تصمیم وی جهت احداث کتابخانه در شهر واجارگاه شهرستان رودسر، راه اندازی کتابخانه مناسب در این منطقه را منشاء برکات و دستاوردهای بسیاری در آینده دانست.

در این جلسه همچنین دکتر حمیدرضا صادق پور رودسری با ابراز خرسندی از احداث یک باب کتابخانه عمومی در شهر واجارگاه اظهار امیدواری کرد این کتابخانه به محلی برای ارتقاء سطح اطلاعات و برآورده کردن نیازهای اطلاعاتی جوانان بیانجامد.

 

وی پرداختن به علوم قرآنی در این فضا را از خواسته های خود عنوان کرد و اظهار داشت: قرآن کریم بهترین و اثر بخش ترین منبع رفع نیازهای بشری در همه زمینه هاست و بهره مندی از آیات روحبخش آن می تواند زندگی انسان را متحول کند.

در ادامه این نشست معاون فرماندار شهرستان رودسر و شهرداران شهرهای رودسر و واجارگاه نیز به بیان دیدگاههای خود در این زمینه پرداختند.

  

این کتابخانه عمومی به مساحت 571متر مربع با مشارکت اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، شهرداری واجارگاه و با تامین اعتبارات لازم از سوی خیر کتابخانه ساز در شهر واجارگاه شهرستان رودسر احداث خواهد شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: