کد خبر: 26074
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 03 آذر 1395 - 16:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

در آیین رونمایی از طرح کتاب‌خوانش ماه،

از پزشک پیشکسوت یزدی تجلیل شد

منبع : لیزنا
در مراسمی  که 2 آذرماه به منظور رونمایی از طرح کتاب‌خوانش ماه در دبیرستان ایرانشهر یزد برگزار شد، از جلال مجیبیان، پزشک پیشکسوت یزدی و دانش‌آموخته این دبیرستان تجلیل شد.
از پزشک پیشکسوت یزدی تجلیل شد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در این مراسم که با حضور احمد شیرزاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان، رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد و جمعی از مسئولان شهرستان در سالن اجتماعات دبیرستان ایرانشهر برگزار شد، از چندین دهه تلاش دکتر جلال مجیبیان در عرصه پزشکی استان، به عنوان یکی از دانش‌آموختگان این دبیرستان تجلیل شد.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در این آیین با تجلیل از مرحوم آذر یزدی نویسنده شهیر کودک و نوجوان ایران گفت: ایشان در زمانی که کتاب‌های مورد نیاز کودکان و نوجوانان کمتر موجود بود، با کوشش و زمان‌سنجی خود این نیاز را به خوبی مرتفع کرد.

دوست فاطمی‌ها در ادامه از دکتر مجیبیان دانش‌آموخته سال‌های دور دبیرستان ایرانشهر و پزشک حاذق و فرهیخته یزدی نیز تجلیل کرد و از دانش‌آموزان خواست با کوشش در راه کسب علم و دانش و با مطالعه عمیق، زمینه رشد و تعالی خود را فراهم کنند.

وی با اشاره به اهمیت مطالعه و کسب علم و دانش، حدیث معروف اطلبو العلم من المهد الی اللحد را یادآورشد و گفت: من دوران گهواره و کودکی خود را به یاد ندارم، ولی هم‌اکنون که 92 سال دارم، دست از علم‌آموزی نکشیده‌ام و روزانه 2 ساعت مطالعه می‌کنم.

وی با ذکر خاطراتی از دوران ساخت دبیرستان ایرانشهر و ایام تحصیل خود در آن، از دانش آموزان و اولیای مدرسه خواست در حفظ و نگهداری این میراث ماندگار بکوشند و به ترقی و تعالی علمی و تربیتی خود همت گمارند.

 

مؤسس بیمارستان دکتر مجیبیان یزد از نوروزعلی پاشائی، فراش سال‌های دور دبیرستان ایرانشهر یزد تجلیل کرد و گفت: کمتر کسی از این زحمتکشان یاد می‌کند و من امروز از این مرحوم که درآن زمان برای ما زحمت می‌کشید، یاد می‌کنم.

در پخش پایانی این برنامه همچنین از طرح مطالعاتی کتاب‌خوانش ماه، ویژه دانش‌آموزان دبیرستان ایرانشهر رونمایی شد.

این مراسم به همت دبیرستان ایرانشهر و آموزش و پرورش ناحیه یک یزد برگزار شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: