کد خبر: 26330
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 24 آذر 1395 - 10:59

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری 3 جلسه جمع‌خوانی و معرفی 4 کتاب برای کودکان در فارس

منبع : لیزنا
کتابخانه‌های عمومی پروین اعتصامی ارسنجان، قائمیه اشکنان لامرد و گنجینه دانش قیروکارزین با برپایی سه جلسه جمع‌خوانی، کتاب‌های «دوستی پنهان»،  «بهترین مهمان»، «می‌دانی گنجشگ چه می‌گوید؟» و «ترانه‌های نوازش» را به کودکان معرفی کردند.
برگزاری 3 جلسه جمع‌خوانی و معرفی 4 کتاب برای کودکان در فارس

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان فارس، کودکان عضو کتابخانه قائمیه لامرد در شانزدهمین جلسه قصه‌گویی کتابخانه قصه «بهترین مهمان» توسط کتابدار کتابخانه اجرا شد و در پایان قصه «می‌دانی گنجشگ چه می‌گوید؟» به صورت جمعی توسط گروه قصه‌گویی کتابخانه، با همراهی کتابدار، اجرا شد.

همچنین در نشستی دیگر که به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع) در کتابخانه پروین اعتصامی جمال آباد ارسنجان برپا شد، کتاب «دوستی پنهان» نوشته مسلم ناصری، معرفی و جمع‌خوانی شد.

«دوستی پنهان» کتابی مصور است و آن خلاصه‌ای از زندگی‌نامه و حکایت‌هایی از زندگی امام حسن عسکری(ع) بیان شده است. دوستی پنهان، بازگشت شیرین، خوش ركاب و دزد سكه‌ها عناوین برخی از این داستان‌ها است.

نشست کتابخانه گنجینه دانش شهرستان قیرو کارزین نیز با جمع‌خوانی و معرفی کتاب «ترانه‌های نوازش» سروده مصطفی رحماندوست به کودکان معرفی شد.

این کتاب از سری کتاب‌های طرح «کتاب‌خوان ماه» ویژه آذرماه 95  و شامل مجموعه ترانه‌هایی به زبان ساده برای لحظه‌های شاد و زیبای کودکان با والدین خود است.

«ترانه‌های نوازش» شامل 16 ترانه است که با زبانی ساده و بی‌آلایش همراه با نقاشی‌های چشم‌نواز که نمایانگر لحظه‌های شاد و زیبای کودکان است، برای گروه سنی الف منتشر شده است.

 شایان ذکر است نشست‌های جمع‌خوانی با هدف معرفی کتاب‌های برگزیده و مفید، ترويج فرهنگ مطالعه و كتابخوانی و آشنایی بیشتر افراد جامعه با خدمات کتابخانه‌ها انجام می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: