کد خبر: 26342
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 24 آذر 1395 - 22:26

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

همزمان با هفته فرهنگی شهرضای اصفحان

از 50 عنوان کتاب نویسندگان شهرضایی رونمایی شد

منبع : لیزنا
همزمان با هفته فرهنگی شهرضا و با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفحان از 50 عنوان کتاب نویسندگان شهرضا رونمایی شد.
از 50 عنوان کتاب نویسندگان شهرضایی رونمایی شد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام  روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، آیین رونمایی از 50 عنوان کتاب نویسندگان شهرضا روز سه‌شنبه، 23 آذرماه در تالار سرو برپا شد.

در این مراسم سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی در فرهنگ و تمدن بشری، اظهار کرد: همیشه نام کتاب و کتاب‌خوانی به عنوان یک جزو جدایی‌‌ناپذیر از فرهنگ و تمدن جامعه بشری به‌ حساب آمده است و همه نسبت به جایگاه ویژه کتاب‌خوانی در فرهنگ‌ها آگاهی داریم.

امیر هلاکویی با اشاره به عدم اقبال عمومی مردم به کتاب‌خوانی در سطح کشور افزود: این عدم گرایش مردم به کتاب‌خوانی باید به صورت دقیق و علمی بررسی شود، البته در این زمینه می‌توان به فرهنگ شفاهی مردم، گسترش رغبت به سمت رسانه‌های دیداری و شنیداری، سستی و تنبلی برخی افراد در مطالعه و البته مسائل اقتصادی و معیشتی اشاره کرد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان اصفهان جایگاه این استان در زمینه برخورداری از شاخصه‌های عمومی سنجش کتاب و کتاب‌خوانی در کشور را بسیار بالا و در رتبه اول تا دوم دانست و گفت: در استان اصفهان 292 باب کتابخانه وجود دارد که از این بین 112 باب به صورت مشارکتی، 176 باب به صورت نهادی و 4 باب نیز به صورت مستقل اداره می‌شوند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در جایگاه نخست کتابخانه‌های نهادی کشور قرار دارد، عنوان کرد: بالغ‌ بر 3 میلیون و 200 هزار جلد کتاب در زیربنایی بالغ‌ بر 129 هزار متر مربع کتابخانه در استان اصفهان در اختیار بیش از 200 هزار عضو قرار دارد.

هلاکویی افزود: متأسفانه تنها 20 درصد مردم استان به فضای کتابخانه‌ای دسترسی دارند و باید در زمینه افزایش دسترسی مردم تلاش کنیم.

محسن گلابی، فرماندار شرضا دیگر سخنران این همایش، رونمایی از 50 اثر مکتوب نویسندگان شهرضایی را یک رویداد مهم در تاریخ شهرضا دانست و گفت: شهرضا از دیرباز مهد عالمان و فرهیختگان بزرگی بوده و این شهرستان مردان و زنان بزرگ را در عرصه‌های مختلف به کشور تحویل داده است.

وی با بیان اینکه امسال نخستین سال برگزاری جشنواره هفته فرهنگی شهرضا است، بیان کرد: با توجه به حجم بالای پیشینه فرهنگی و شمار زیاد فرهیختگانی که در شهرضا وجود داشته و دارند، این برنامه در سال آینده نیز ادامه خواهد یافت.

 در پایان این مراسم که معاون سیاسی استاندار، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی وجمعی ازفرهیختگان ، هنرمندان ومسئولان شهرستان شهرضا حضور داشتند، از 50 اثر مکتوب از نویسندگان شهرضا رونمایی و از نویسندگان آن‌ها تجلیل شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: