کد خبر: 26560
تاریخ انتشار: شنبه, 11 دی 1395 - 09:41

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برنامه‌های فرهنگی متنوع برای کودکان در کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی

منبع : لیزنا
اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، برنامه‌های متنوعی را در کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های مختلف این استان برگزار کرد.
برنامه‌های فرهنگی متنوع برای کودکان در کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام  روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، طرح «کوله کتاب» به همت کتابخانه عمومی شهید بهشتی قاین در تعدادی از مدارس شهرستان قاینات برگزار شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قاینات در این زمینه گفت: این طرح با هدف آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با کتاب و مأنوس شدن آن‌ها با مطالعه، توسط کتابداران کتابخانه عمومی شهید بهشتی در تعدادی از مدارس فاقد کتابخانه اجرا شد.

مددی افزود: در این طرح، تعدادی از کتاب‌های برگزیده کتابخانه در محیط مدرسه به نمایش گذاشته می‌شود و دانش‌آموزان پس از عضویت می‌توانند این کتاب‌ها را امانت بگیرند.

به گفته وی این طرح هر دو هفته یک بار در مدارس تحت پوشش اجرا می‌شود.

مسابقه نقاشی «من کتاب را دوست دارم» و بلند خوانی کتاب «ترانه‌های نوازش» در کتابخانه عمومی امیرالمؤمنین(ع) شهر مود شهرستان سربیشه برگزار شد.

مسئول این کتابخانه گفت: بیش از 30 نونهال در کتابخانه با کشیدن نقاشی‌های زیبا با موضوع «من کتاب را دوست دارم» به رقابت پرداختند.

مریم خودکار افزود: آثار نونهالان جمع آوری شده و از خالقان بهترین آثار، در بهمن ماه جاری طی مراسمی تقدیر و تشکر خواهد شد.

وی افزود: کتاب «ترانه های نوازش» سروده مصطفی رحماندوست نیز به صورت آهنگین و شاد توسط 40 نفر از اعضای نونهالان کتابخانه، بلندخوانی شد.

کتابخانه عمومی باقرالعلوم(ع) شوسف، برنامه‌های متنوعی از جمله کلاس‌های شعرخوانی، روخوانی و نقد کتاب برگزار کرد.

مسئول کتابخانه باقرالعلوم(ع) شوسف با اشاره به برگزاری کلاس شعرخوانی با حضور تعدادی از کودکان مقطع ابتدایی در بخش کودک این کتابخانه، هدف از برگزاری کلاس مذکور را آشنایی کودکان با شعرخوانی و ایجاد انگیزه لازم برای شرکت در کلاس های گروهی عنوان کرد.

محبی گفت: در این کلاس، دانش آموزان مشتاق و داوطلب، به شعرخوانی از یکی از کتاب‌های کتاب‌خوان ماه پرداختند.

وی با اشاره به روخوانی بخشی از کتاب «داستان‌های شاهنامه (هفت‌خوان رستم)» به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های این کتابخانه، دلیل برگزاری این جلسه را آموزش شیوه‌های درست خواندن به دانش‌آموزان با روخوانی کتاب و تقویت اعتماد به نفس آن‌ها عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزان در این جلسه با شاهنامه که یکی از بزرگترین آثار حماسی جهان است، بیشتر آشنا شدند.

وی یادآور شد: جلسه نقد کتاب «آخرین فرستاده (زندگینامه حضرت محمد(ص))» نوشته رضا رهگذر نیز با حضور جمعی از دانش‌آموزان نوجوان در کتابخانه عمومی باقرالعلوم(ع) شوسف برگزار شد.

به گفته محبی، در این كتاب، زندگانی حضرت محمد(ص) به زبانی ساده برای نوجوانان بازگو شده و در پایان كتاب، سال شمار زندگی آن حضرت و همچنین چهل سخن از آن بزرگوار درج شده است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جلسه نقد کتاب «کتاب باید هلو باشد» نوشته محسن حدادی ادامه داد: این کتاب، به بیان توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در رابطه با کتاب و کتاب‌خواندن می‌پردازد.

کتاب «سماور زغالی» نوشته محمد میرکیانی در کتابخانه استاد احمدیِ بیرجندی اسدیه شهرستان درمیان جمع خوانی شد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان درمیان هدف از این جمع‌خوانی را، تقویت اعتماد به نفس، انس هرچه بیشتر با کتاب و گسترش مهارت‌های خواندن در کودکان عنوان کرد و گفت: در راستای اجرای سیاست‌های سال خواندن، برنامه‌های فرهنگی مختلفی در کتابخانه‌های عمومی در حال اجراست که جمع خوانی کتاب‌های برگزیده یکی از این برنامه‌ها است.

طاهره رمضانی افزود: در این شیوه از کتابخوانی، هریک از حاضران با قرائت صفحاتی از کتاب، علاوه بر تجربه کتابخوانی گروهی از امکان بحث و تبادل نظر نیز برخوردار می‌شوند.

 وی یادآور شد: کتاب «سماور زغالی» نوشته محمد میرکیانی و چاپ انتشارات پیام آزادی است و شامل داستان‌های کوتاه اجتماعی است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: