کد خبر: 26980
تاریخ انتشار: سه شنبه, 05 بهمن 1395 - 14:24

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری مسابقه نقاشی و ارائه نمایشنامه‌ای کتاب در کتابخانه‌های خراسان رضوی

منبع : لیزنا
برگزاری مسابقه نقاشی به یابود شهدای آتش‌نشان در کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) کاشمر و ارائه نمایشنامه‌ای کتاب در کتابخانه وکیلی نیشابور انجام گرفت.
برگزاری مسابقه نقاشی و ارائه نمایشنامه‌ای کتاب در کتابخانه‌های خراسان رضوی

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، به مناسبت شهادت جمعی از آتش‌نشانان ایثارگر تهران در حادثه دلخراش پلاسکو و به منظور بزرگداشت شهدای این حادثه، کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) کاشمر اقدام به برگزاری مسابقه نقاشی با همین موضوع در بین اعضای کودک و نوجوان این کتابخانه کرد.

در این مسابقه نقاشی شرکت کنندگان دخترو پسر با هنر نقاشی خود، کار سخت و طاقت فرسای آتش‌نشانان و ایثارگری آن‌ها برای حفظ جان و مال مردم را در هنگام بروز حوادث ناگوار به تصویر کشیدند.

به نقاشی های برتر این مسابقه جوایزی از سوی کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) کاشمر اهدا خواهد شد.

نشست کتاب‌خوان کتابخانه‌ای کتابخانه عمومی وکیلی نیشابور نیز به صورت ویژه و با معرفی نمایشنامه‌ای کتاب برای حاضران در جلسه برگزارشد.

در این نشست دو کتاب معرفی شد که خلاصه ای از آن بدین شرح است:

«هنر قصه‌گویی خلاق» نویسنده جک زایپس. در این کتاب به  اهمیت قصه‌گویی و شیوه‌های آن پرداخته شده است. با اینکه  این کتاب برای مخاطبان امریکایی نوشته شده، برای بهره‌گیری آموزگاران، مربیان، کتابداران و پدران و مادران ایرانی نیز کارساز است و بنا به توضیح مولف در این کتاب، محور بحث‌ها قصه‌گویی خلاق است که امروزه در مراکز پیش دبستانی اجرا می شود.

کتاب «مثنوی معنوی(داستان پرنده و باغبان)» از مولوی. در روزگار قدیم، در این داستان آمده است: باغبانی باغ بزرگی با درخت‌های میوه فراوان داشت. پرندگان زیادی به این باغ پردرخت می‌آمدند و آواز می‌خواندند. یک روز باغبان تصمیم گرفت که دامی بگذارد و گاهی چند تا از پرنده‌ها را شکار کند. باغبان با این تصمیم، وارد باغ شد و اولین دام خود را به کار گذاشت. مقداری دانه نیز زیر دام ریخت. ناگهان پرنده کوچک و زیبایی به دام افتاد. باغبان خواست پرنده را کباب کند که پرنده ناگهان به زبان آمد و به باغبان گفت که اگر مرا آزاد کنی، در عوض من، سه تا پند باارزش به تو می‌دهم این سه پند ...

یکی از  نکات جالب این نشست  اجرای نمایش حکایت پرنده و باغبا بود که توسط اعضای گروه هنرهای نمایشی شهرستان نیشابور اجرا شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: