کد خبر: 27161
تاریخ انتشار: سه شنبه, 12 بهمن 1395 - 15:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برپایی نمایشگاه کتاب و نشست کتاب‌خوان در کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی

منبع : لیزنا
کتابخانه‌های استاداحمدی بیرجندی اسدیه شهرستان درمیان، کتابخانه عمومی محتاج نهی نهبندان و کتابخانه عمومی امیرالمؤمنین(ع) شهر مود نمایشگاه و نشست کتاب‌خوان برگزار کردند
برپایی نمایشگاه کتاب و نشست کتاب‌خوان در کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی همزمان با 12 بهمن، آغاز دهه مبارک فجر، نمایشگاه کتاب، نمایشگاه نقاشی، نمایشگاه عکس و نمایشگاه فرهنگ رفتاری با موضوع انقلاب در کتابخانه استاداحمدی بیرجندی اسدیه شهرستان درمیان برپا شد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان درمیان گفت: کتابخانه‌های عمومی استاد احمدی شهر اسدیه برای گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه های متنوعی در نظر گرفته است که تاکنون نمایشگاه کتاب با موضوع انقلاب در کتابخانه برپاشده است.

او افزود: عناوینی همچون «گفتمان هویت و انقلاب اسلامی ایران» نوشته علی اشرف نظری، «خاطرات دکتر حسن روحانی (1357-1341)»، «نیمکت‌های پاییزی» نوشته حمیدرضا شاه آبادی، «انقلاب و پیروزی» نوشته اکبر هاشمی رفسنجانی، «آثار و نتایج انقلاب اسلامی» نوشته محمدباقر حشمت‌زاده، «گام به گام با انقلاب» نوشته اکبر خلیلی، «پا به پای آفتاب» نوشته امیررضا ستوده، «مأموریت در تهران، خاطرات ژنرال هایزر» ترجمه علی اکبر عبدالرشیدی و «لحظه‌های انقلاب» نوشته محمد گلابدره‌ای در معرض دید مراجعان قرار گرفته است.

به گفته او نمایشگاه «انقلاب به روایت تصویر» و «فرهنگ رفتاری انقلاب» نیز در کتابخانه عمومی استاد احمدی برپا شده است.

وی افزود: منتخبی از آثار نقاشی کودکان عضو کتابخانه با موضوع انقلاب نیز در کتابخانه عمومی استاد احمدی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

کتابخانه عمومی محتاج نهی نهبندان در روز سه شنبه 12 بهمن ماه، همزمان با آغاز دهه مبارک فجر، نمایشگاه کتابی با موضوع «انقلاب» برپا کرد.

به گفته راستگو، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهبندان، در این نمایشگاه، عناوینی در خصوص انقلاب در معرض دید عموم قرار گرفته است که علاقمندان به مدت 10 روز و تا تاریخ 22 بهمن ماه جاری می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

کتابخانه عمومی امیرالمؤمنین(ع) شهر مود، پس از اعلام نظر و استعلام از بنیاد شهید شهرستان سربیشه، با دعوت از خانواده معظم شهید حسن عباسی مود طرح کتابخانه و بزرگداشت شهدا را برگزار کرد.

مریم خودکار، هدف از برگزاری این مراسم را بزرگداشت مقام والای شهیدان، آشنایی نوجوانان و جوانان با ابعاد مذهبی، اجتماعی، اخلاقی و رفتاری شهدا، به خصوص «شهید حسن عباسی مود» عنوان کرد و افزود: قرائت زندگی نامه و سخنان گهربار به یادگار مانده از «شهید حسن عباسی مود» و معرفی خصوصیات بارز اخلاقی، رفتاری، مذهبی و... این شهید بزرگوار توسط مادر و برادر شهید، از دیگر برنامه های این مراسم بود.

به گفته وی، در این مراسم کتاب «آذرخشی بر تاریکی» نوشته رسول حسن‌زاده و کتاب «ساواک» نوشته تقی نجاری راد از مجموعه کتاب‌های «دانستنی‌های انقلاب اسلامی برای جوانان» معرفی شد.

وی ادامه داد: مسابقه کتاب‌خوانی نیز با طرح چند سؤال از کتاب‌های خوانده شده توسط اعضا برگزار شد.

در هفتاد و سومین  نشست کتاب‌خوان شهرستان سربیشه کتاب‌های «لحظه‌های انقلاب»  نوشته محمود گلابدره‌ای، «روزگار با ما چه کرد» نوشته ابراهیم حسن بیگی، «جنایت و مکافات»  نوشته فئودور داستایفسکی، «کودتای نوژه» نوشته مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی، «نیمه پنهان» نوشته دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان، «نقش حضرت امام (ره)، مراجع و روحانیت در پایداری و پیروزی دفاع مقدس» نوشته سیدحسن فیروزآبادی و جمعی از فرماندهان‌ به اشتراک گذاشته شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: