کد خبر: 27254
تاریخ انتشار: یکشنبه, 17 بهمن 1395 - 10:13

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری نشست «کتاب‎خوان مدرسه‌ای» و بازدید کودکان از کتابخانه در همدان

منبع : لیزنا
نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای به میزبانی دبستان «بنت الهدی» و بازدید گروه‌های کودکان و نوجوانان از بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی به مناسبت دهه مبارک برگزار شد.
برگزاری نشست «کتاب‎خوان مدرسه‌ای» و بازدید کودکان از کتابخانه در همدان

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، رئیس کتابخانه مرکزی همدان، گفت: نشست کتاب‌خوان مدارسه‌ای دبستان بنت‌الهدی با حضور کتابداران کتابخانه مرکزی، کادر مدیریتی و آموزشی دبستان و شماری از دانش‌آموزان این دبستان با هدف ترویج و تبلیغ فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی برگزار شد.

سیده منصوره حسینی شعار افزود: در این نشست ضمن تشریح خدمات کتابخانه مرکزی چند تن از دانش‌آموزان مدرسه به معرفی کتاب پرداختند.

در این نشست کتاب‌های «شاهزاده کوچولو» نوشته آنتوان سنت اگزوپری، «حکایت‌های کمال: حوض کاشی» نوشته محمد میرکیانی، «حکایت‌های شیرین تاریخ بیهقی» نوشته حسین فتاحی، «کوچک جنگلی» نوشته امیر‌حسین فردی، «پشت دیوار مدرسه» نوشته حمیدرضا داداشی، «خمره» نوشته پروز امینی، «سلمان فارسی» نوشته منیر‌الدین بیروتی، «دور دنیا در هشتاد روز» نوشته ژول ورن، «قصه‌های شیرین قابوسنامه» نوشته مرجان کشاورز و «حکایت‌های کمال: سماور زغالی» نوشته محمد میرکیانی، «مثل‌ها وقصه‌هایش» نوشته مصطفی رحمان‌دوست، «جوامع الحکایات» نوشته ناصر کشاورز به اشتراک گذاشته شد.

حسینی شعار، در ادامه بیان داشت: به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر و در راستای آشنایی کودکان با ایام 22 بهمن گروهی از کودکان دبستان مغداد روستای حسین آباد شهرستان بهار از کتابخانه مرکزی بازدید کردند.

رئیس کتابخانه مرکزی همدان افزود: هدف اصلی از برگزاری برنامه‌های فرهنگی همانند بازدیدها، جذب، فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ مطالعه از سنین کودکی است.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده برای این گروها، بازدید و همچنین برنامه قصه‌گویی و مسابقه نقاشی با موضوع دهه مبارک فجر برای کودکان سنین پایین است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: