کد خبر: 27465
تاریخ انتشار: سه شنبه, 26 بهمن 1395 - 09:12

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه هم اندیشی و بررسی وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان شبسترآذربایجان شرقی برگزارشد

منبع : لیزنا
مسئولین اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی و کتابدران شهرستان شبستر با معصومه آقاپور نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی و عضوئ کمیسیون اقتصادی مجلس دیدار و گفتگو کردند.
جلسه هم اندیشی و بررسی وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان شبسترآذربایجان شرقی برگزارشد

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی، به مناسب ایام الله دهه فجر جمعی از مسئولین اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی و کتابدران شهرستان شبستر با معصومه آقاپور نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی و عضوئ کمیسیون اقتصادی مجلس دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این نشست هادی محسنی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فعلی کتابخانه‌های عمومی شبستر اظهار داشت: شهرستان شبستر با دارا بودن۱۴باب کتابخانه نهادی ثبت شده یک باب کتابخانه خیرساز در روستای نظرلو در حال ثبت نهادی یک باب کتابخانه مشارکتی و یک باب کتابخانه مستقل از نظر تعدد کتابخانه عمومی و متراژ و تعداد نسخ کتاب موجود در قفسه های این کتابخانه ها در قیاس با جمعیت۱۲۷هزار نفری این شهرستان در سطح استان رتبه اول از این حیث را دارا میباشد.

محسنی افزود: در حال حاضر با توجه به راه اندازی انجمن خیرین کتابخانه ساز در این شهرستان کتابخانه های دردست احداث نیز وجود دارند که از جمله آنها میتوان به کتابخانه عمومی روستای دیزج خلیل، کتابخانه های در حال احداث روستاهای زیناب، ساربانقلی و همچنین کتابخانه روستای گروس از توابع بخش صوفیان اشاره کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه در سال ۹۶ با همت و همراهی نماینده محترم شهرستان شبستر اداره کتابخانه های عمومی شبستر در نظر دارد جشنواره خیرین کتابخانه ساز شهرستان شبستر را در تهران برگزار نماید ابراز امیدواری کرد؛ با برگزاری این جشنواره بخشی ازنیازهای تجهیزاتی کتابخانه های شهرستان مرتفع گردد.

در ادامه جلسه شهرام خدایی، مدیر کل محترم کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی ضمن اشاره به میزان مطالعه در استان و در مقایسه با کشور و جهان آن را رو به رشد دانسته و از خدمات و تلاشهای کتابداران استان در این عرصه قدردانی کردند.

خدایی در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص میزان پایین اختصاص بودجه تملک دارایی های سال ۹۵ به کتابخانه های استان از نماینده محترم حاضر در جلسه خواستند نسبت به افزایش این میزان اعتبار اقدامات و رایزنی‌های لازم را مبذول نمایند.

خدایی در پایان ضمن قدردانی از نماینده محترم شهرستان شبستر به جهت اهمیت دادن به موضوع فرهنگ کتاب وکتابخوانی ابراز امیدواری کرد با بازنگری در مورد بودجه عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور شاهد کاهش روز افزون مسائل و مشکلات شغلی و معیشتی کتابداران خدوم باشیم.

در ادامه معصومه آقاپور نماینده شهرستان شبستر در مجلس شورای اسلامی ضمن ارزیابی وضعیت کتابخانه شبستر تأکید کردند: با توجه به پشتوانه فرهنگی غنی شبستر و پتانسیل موجود در مسئولین و کتابداران این شهرستان نباید به آمارهای موجود بسنده کرده و تلاش گسترده ای را در جهت بهبود روزافزون فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان باید انجام داد.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس گفت: بنده خود از نزدیک شاهد اقدامات و تلاش‌های تیم مدیری نهاد کتابخانه های عمومی کشور در راستای مرتفع کردن مشکلات معیشتی و شغلی کتابداران کشور می‌باشم که این تلاش‌ها را شایان توجه می‌دانم و همان‌طور که قبلا هم قول داده‌ام حتما در راستای بهبود بودجه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در کمیسیون تلفیق مجلس نهایت رایزنی را با همکاران خود در این کمسیون انجام خواهم داد.

آقاپور با اشاره به شیوه انواع جدید ناهنجاری های اجتماعی به واسطه گسترش روزافزون استفاده از رسانه های اجتماعی در محیط خانواده ها به ویژه در میان نوجوانان اظهار کرد: بایستی با اقدام و عمل به موقع از بروز ناهنجاریهای اجتماعی از طریق بالا بردن میزان مطالعه وکتابخوانی پیشگیری نماییم.

درپایان این نشست به پرسش و پاسخ صمیمی میان جمعی از کتابداران و مسئولین کتابخانه های شبستر با نماینده محترم مردم شبستر و مدیرکل کتابخانه های عمومی کشور صورت گرفت و با اهدای لوح یادبود از زحمات تنی چند از کتابداران که در سال ۹۵ حائز مقام برتر استانی و کشوری شده بودند تقدیر بعمل آمد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: