کد خبر: 27599
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 اسفند 1395 - 14:20

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اموزش بیش از 240 نابینای روشن دل در کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد

منبع : لیزنا
سرپرست کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۲۴۰ عضو روشندل در استان، به صورت حضوری و غیر حضوری از خدمات بخش نابینایان کتابخانه آیت الله ملک حسینی یاسوج استفاده می کنند.
اموزش بیش از 240 نابینای روشن دل در کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه های عمومی کهگیلویه وبویراحمد، مسئول این کتابخانه  با اشاره به برنامه های فرهنگی اجرا شده در بخش نابینایان کتابخانه ایت الله ملک حسینی یاسوج گفت: یکی از بخش های ویژه این کتابخانه که ویژه نابینایان در سطح استان است و بیش از ۲۴۰ عضو روشندل دارد.

وی با بیان اینکه کپی و ارسال کتاب های صوتی و بریل به سراسر استان کاملا رایگان است افزود: آموزش خط بریل به نابینایان و علاقه مندان، آموزش کامپیوتر به نابینایان با روش شنیداری، برگزاری کلاس های زبان، بافتنی، ساخت گل های کریستال و آموزش شطرنج به روشندلان  صورت رایگان در این مرکز انجام می‌گیرد.

سرپرست کتابخانه های استان گفت: گویاسازی تلفن همراه، تبلت، کامپیوتر، لب تاپ نصب نرم افزارهای مخصوص نابینایان از دیگر فعالیت هایی است که در این مرکز صورت می گیرد.

وی درادامهافزود: دستگاه برجسته نگار جهت خوانش کتاب‌های دیجیتال، دستگاه بهدید جهت استفاده کم بینایان، دستگاه ریکور در جهت ضبط صدا و کتاب، دستگاه پرکینز جهت تایپ خط بریل، دستگاه تافل و قلم جهت آموزش خط بریل که گاها به نابینایان امانت داده می شود تا در منزل و محل کار استفاده شود در این مرکز وجود دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: