کد خبر: 27675
تاریخ انتشار: یکشنبه, 08 اسفند 1395 - 14:09

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان

نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی، همکاری والدین و دبیران مدارس را می‌طلبد

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، لازمه نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی را آشنا کردن کودکان و نوجوانان با لذت مطالعه و همکاری والدین و مربیان مدارس در این زمینه دانست.
نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی، همکاری والدین و دبیران مدارس را می‌طلبد

 به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان اردبیل، رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه عمومی استان اردبیل با بیان اینکه توجه به مقوله پرورش در کنار آموزش کتب درسی، کشف و رشد استعدادهای هنری، ورزشی، ادبی و فرهنگی دانش آموزان را در پی دارد، اظهار داشت: کتابخوانی، راهی است برای توسعه آگاهی های اجتماعی و عمومی و نتیجه آن نیز، پرورش شهروند فرهنگ مدار می باشد.

وی، عادت دادن کودکان و نوجوانان به کتابخوانی را منوط به تشویق والدین و دبیران مدارس دانسته و افزود: خوشبختانه ، مدارس بیشترین همکاری را با کتابخانه های عمومی دارند.

عزیزخانی، ایدهای ارائه شده از طرف اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان نمین همچون نصب استندهای ثابت شهری با محتوای پیام های کتابخوانی، کتابخوانی گروههای نوجوانان در فضاهای سبز و نصب عناصرهای شهری با الهام از کتاب را خلاقانه توصیف کرده و گفت: امیدوارم این ایده های جالب با همکاری شهرداری نمین محقق شوند.

معاون فرماندار شهرستان نمین نیز در این جلسه با اظهار خرسندی از افتتاح کتابخانه عمومی روستای نیارق، اظهار امیدواری کرد که در سال آینده کتابخانه عمومی روستای دولت آباد نیز به بهره برداری برسد.

وی با استقبال از ایده های مطرح شده در جلسه انجمن، خوستار مشارکت همه دستگاههای اجرایی و فرهنگی این شهرستان برای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی شده و تصریح نمود: پیشینه تاریخی خطه نمین نشان می‌دهد که مردم این منطقه همیشه نسبت به فرهنگ و مظاهر آن علاقمند بوده اند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نمین نیز در ابتدای این جلسه با بیان اینکه این شهرستان از 5 باب کتابخانه عمومی بهره مند است، اظهار داشت: در حال حاضر، بیش از 2 هزار نفر در کتابخانه های عمومی این شهرستان عضو فعال هستند.

وی، از برگزاری جشنواره خیرین کتابخانه ساز شهرستان نمین در بهار سال 1396 خبر داد و افزود: خیرین نیکوکار میتوانند در زمینه ساخت، تکمیل و تجهیز کتابخانه های عمومی و خرید و اهدای کتاب، یاریگر کتابخانه های عمومی باشند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: