کد خبر: 27702
تاریخ انتشار: سه شنبه, 10 اسفند 1395 - 09:01

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

​بازدید معاون دبیرکل سازمان ملل متحد از کتابخانه و موزه ملی ملک

منبع : لیزنا
معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در بازدید از نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران، گفت:  چنین کارهایی در حوزه فرهنگ می‌تواند بسیاری از زمینه‌های آسیب‌های اجتماعی را در کشورهای گوناگون برچیند.
​بازدید معاون دبیرکل سازمان ملل متحد از کتابخانه و موزه ملی ملک

به گزارش لیزنا، براساس اعلام  روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، یوری فدوتوف، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد پس از دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، از کتابخانه و موزه ملی ملک در همسایگی ساختمان‌های تاریخی وزارت امور خارجه در محوطه تاریخی باغ ملی تهران بازدید کرد تا گوشه‌ها و جلوه‌هایی از فرهنگ و تمدن دیرینه ایرانی- اسلامی را در این گنجینه به تماشا بنشیند.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در بازدید از تالارهای سکه‌ها و نشان‌های تاریخی، گنجینه خوش‌نویسی و نگارگری، آثار لاکی، نمایشگاه دایمی حاج حسین آقا ملک، آثار کمال‌الملک و دیگر اعضای هنرمند خاندان غفاری و نمایشگاه‌های قرآن بایسنغری و دیوان دست‌نویس امیری فیروزکوهی در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران بیان کرد: بخشی مهم از آثار این گنجینه به ویژه سکه‌های تاریخی در تالاری که از روزگار دور تا امروز، تاریخ ایران را به نمایش گذاشته‌اند، به همراه آثار خوش‌نویسی جذابیتی فراوان دارند.

یوری فدوتوف افزود: من امروز تصویری جذاب از تاریخ و فرهنگ ایران را دیدم.

کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی به شمار می‌آید که حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار آن در سال ۱۳۱۶ خورشیدی بر آستان قدس رضوی وقف کرده است. این گنجینه اکنون در ساختمانی زیبا با معماری ایرانی- اسلامی در محوطه تاریخی باغ ملی تهران جای گرفته است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: