کد خبر: 28234
تاریخ انتشار: شنبه, 02 ارديبهشت 1396 - 11:43

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

تشریح برنامه های هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان قدس تهران

منبع : لیزنا
نخستین جلسه تشریح برنامه های هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابداران و مسئولین کتابخانه های شهرستان قدس در کتابخانه این شهرستان برگزار شد.
تشریح برنامه های هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان قدس تهران

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان تهران، به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قدس نخستین جلسه تشریح برنامه های هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور رضا کرم آبیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، عالیه یوسفی سرپرست اداره کتابخانه ها، کتابداران و مسئولین کتابخانه های شهرستان قدس در کتابخانه جوادالائمه (ع) این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه عالیه یوسفی سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، به تشریح برنامه های جشنواره کتابخوانی رضوی پرداخت.

وی با اشاره به برگزاری هفتمین دوره این جشنواره در سال جاری گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به مناسبت ایام فرخنده دهه کرامت و در راستای ترویج فرهنگ رضوی و گسترش مطالعه کتاب‌های مناسب، هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی را با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش کتابخوانی و مطالعه کتب مناسب از طریق مطالعه کتابهای مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین(ع) به‌ویژه حضرت امام رضا(ع)، شناسایی، معرفی و گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان کتاب‌های فرهنگی مرتبط با فرهنگ رضوی و کمک به تولید و انتشار گسترده این آثار برگزار می‌نماید.

وی با اشاره به تعداد کتابهای این دوره که برای گروه‌های سنی مختلف و در دو بخش فردی و خانوادگی انتخاب شده است، افزود: در این دوره از مسابقه کتابخوانی با توجه به شخصیت معنوی حضرت معصومه(س) و احمد بن موسی(ع) و همچنین تقارن برگزاری جشنواره با دهه کرامت (ولادت این دو بزرگوار در این ایام)، علاوه بر کتاب با موضوع امام رضا(ع)، کتاب با موضوع آن بزرگواران نیز انتخاب شده است.

ده قصه از امام رضا(ع) برای بچه‌ها؛ نوشته مژگان شیخی، ناشر: قدیانی،کودک (۵ تا ۱۱ سال)؛ ماه غریب من؛ نوشته مجید ملا‌محمدی، ناشر: به نشر، مقطع سنی: نوجوان (۱۱ تا ۱۷ سال)؛ زندگی به سبک خورشید، نوشته مهدی غلامعلی، ناشر: نشر جمال، مقطع سنی: جوان و بزرگسال (۱۷سال به بالا)با موضوع امام رضا(ع)؛ بانوی ملکوت، نوشته آیت الله علی کرمی جهرمی، ناشر: بوستان کتاب، مقطع سنی: جوان و بزرگسال (۱۷ سال به بالا)با موضوع حضرت معصومه(س)؛ چلچراغ، نوشته جلیل عرفان منش، ناشر: دفتر پژوهش‌های آستان قدس رضوی، مقطع سنی: جوان و بزرگسال (۱۷ سال به بالا)با موضوع حضرت احمد بن موسی(ع) عناوین کتابهای ویژه این جشنواره است که همه گروه های سنی می توانند با مراجعه به کتابخانه های عمومی کتاب مورد نظر را مطالعه نموده و در مسابقه شرکت نمایند.

وی افزود: همچنین علاقه مندان می تواند فایلPDFکتاب‌ها را از طریق سایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به آدرسwww.iranpl.ir دانلود نموده و به صورت الکترونیکی در مسابقه شرکت نماید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: