کد خبر: 28367
تاریخ انتشار: دوشنبه, 11 ارديبهشت 1396 - 09:49

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی با محوریت جشنواره کتابخوانی رضوی

منبع : لیزنا
گزارش هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان ایلام در جلسه شورای فرهنگ عمومی توسط مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ارائه شد.
برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی با محوریت جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام، در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر ایلام و با حضور کلیه اعضاء برگزار شد، اظهار کردند: جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف ترویج فرهنگ رضوی و گسترش و ترویج مطالعه با موضوع فرهنگ غنی اسلامی و سیره ائمه معصومین(س) به ویژه امام رضا(ع) و به مناسبت ایام با برکت دهه کرامت آغاز به کار کرد.

مرادجلیلیان، گفت: جهت اطلاع اعضاء محترم شورای فرهنگ عمومی استان و مهمانان ارجمند، در سال گذشته که ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار شد، در استان ایلام بیش از دوهزار و سیصد نفر درجشنواره شرکت نمودند که در مقایسه با سایر استانها و در مقایسه با جمعیت استان، بعنوان یکی از استانهای برتر در این جشنواره عمل کردیم و امسال نیز امیدواریم که با تبلیغات لازم و همکاری خوب ادارات فرهنگی استان بتوانیم ضمن اطلاع رسانی، زمینه شرکت در جشنواره را برای علاقمندان فراهم نمائیم.

جلیلیان در ادامه به شرح کامل جشنواره رضوی پرداخت و گفت: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ رضوی و گسترش و ترویج مطالعه با موضوع فرهنگ غنی اسلامی و سیرة ائمة معصوم(ع) و به مناسبت ایام با برکت دهه کرامت برگزار می‌شود.

وی گفت: شش عنوان کتاب در بخش‌های کودک، نوجوان و بزرگسال در موضوع‌های امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، حضرت احمد بن موسی (ع) در این جشنواره به مخاطبان عرضه می‌شود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان افزود: در بخش کودک کتاب «۱۰قصه از امام رضا(ع) برای بچه‌ها» نوشته مژگان شیخی، انتشارات قدیانی و در بخش نوجوان کتاب «ماه غریب منم« نوشته مجید ملا‌محمدی، انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی) معرفی شده است.

جلیلان یادآور شد: در این دوره از مسابقه کتابخوانی با توجه به شخصیت معنوی حضرت معصومه (س) و احمد بن موسی (ع) برای بخش جوان و بزرگسال علاوه بر کتاب با موضوع امام رضا (ع)، کتابهایی انتخاب شده است که به شرح ذیل است:

«زندگی به سبک خورشید» نوشته مهدی غلامعلی؛ انتشارت جمال؛ «مهارت‌های زندگی در سیره رضوی» نوشته محمدرضا شرفی؛ انتشارت موسسه خدمات مشاوره‌ای و پژوهش‌های اجتماعی؛ «بانوی ملکوت» نوشته علی کرمی‌جهرمی؛ انتشارات بوستان کتاب و کتاب «چلچراغ» نوشته جلیل عرفان‌منش؛ انتشارت دفتر پژوهش‌های آستان قدس رضوی.

وی گفت: در این دوره نیز همچون دوره گذشته امکان مشارکت خانوادگی در مسابقه کتابخوانی وجود دارد و علاقه‌مندان ضمن اینکه به صورت انفرادی در مسابقه شرکت می‌کنند، این امکان را دارند که با ارسال پاسخ در قالب پاسخنامه‌های خانوادگی برگزیده جشنواره شوند.

برای دریافت فایل الکترونیکی کتاب‌های مسابقه لازم است به پورتال اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام مراجعه شود. همچنین تهیه کتاب‌های مسابقه نیز در کتابخانه  های سراسر  کشور امکان پذیر است.

سپس مدیر کل کتابخانه های عمومی استان به تشریح فعالیت ها و برنامه هائی که تاکنون در استان در راستای برگزاری هرچه بهتر جشنواره صورت گرفته است پرداخت و گفت: این اداره کل از بهمن ماه 95 فعالیتهای خود در راستای جشنواره رضوی را آغاز نموده است.

وی تشکیل ستاد جشنواره رضوی در اداره کل و صدور ابلاغ برای اعضاء در ادارات شهرستانها، تمهید مقدمات برگزاری جشنواره و اطلاع رسانی در سایت های خبری، طرح موضوع جشنواره رضوی درجلسات انجمن کتابخانه های عمومی استان و شهرستانها، تهیه 1000حلقه سی دی حاوی کتب جشنواره با توجه به تعداد محدود کتب این جشنواره، تبلیغات و اطلاع رسانی در محل کتابخانه ها، اطلاع رسانی در فضای مجازی توسط همکاران کتابدار با توزیع و ارسال تصویر تبلیغاتی جشنواره، تهیه سامانه پیامکی جشنواره و ارسال پیامک به اعضاء کتابخانه را از جمله این فعالیتها دانست.

جلیلیان در ادامه به بیان راهکارهائی برای هرچه بهتر برگزار کردن این جشنوراه پرداخت و گفت: انتظار می رود دستگاههای فرهنگی استان به ویژه ائمه جمعه و جماعات استان، فضا را برای تبلیغات لازم در نماز جمعه فراهم نمایند.

وی افزود: با توجه به اینکه این فعالیت یک فعالیت فرهنگی است، و قطعاً یکی از اهداف مهم صدا و سیمای جمهوری اسلامی، توجه به مناسبت های مذهبی و ترویج فرهنگ و سیره ائمه معصومین(س) می باشد انتظار می رود این سازمان، در تبلیغ و ترویج این جشنواره بعنوان یک امر خطیر در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به علاقمندان و شهروندان گرامی همکاری لازم داشته باشند.

وی همچنین خواستار همکاری شهرداران شهرهای استان، به ویژه شهرداری ایلام جهت نصب بنرهای تبلیغاتی شد و اضافه کرد: انتظار داریم ادارات، سازمان ها و ارگان ها که قطعا یکی از وظایف مهم آنها توجه به فعالیت های فرهنگی است، همکاری لازم در اطلاع رسانی به همکاران و مجموعه آن اداره را داشته باشند.

 مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در پایان از اینکه موضوع جشنواره رضوی به عنوان یک موضوع مهم در جلسه شورای فرهنگ عمومی مطرح شد، قدردانی کرد.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: