کد خبر: 28691
تاریخ انتشار: شنبه, 06 خرداد 1396 - 12:04

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

طرح «پیک‌ کتاب» در میان مغازه‌داران و اصناف شهرستان فسا فارس اجرا شد

منبع : لیزنا
مسئول کتابخانه عمومی بقیه‌الله(عج) میانشهر فسا از اجرای طرح «پیک کتاب» در میان مغازه‌داران و اصناف این شهرستان و فراهم شدن امکان بهره‌مندی علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی از کتاب‌ها و نشریات مختلف خبر داد.
طرح «پیک‌ کتاب» در میان مغازه‌داران و اصناف شهرستان  فسا فارس اجرا شد

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی فارس، مسئول کتابخانه عمومی بقیه‌الله(عج) میانشهر فسا با اشاره به اجرای طرح  «پیک کتاب» گفت: ایده این طرح از سال گذشته جرقه خورد و این طرح را برای اولین بار در آبان سال 1395 و همزمان با هفته کتاب با حمایت رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا آغاز کردیم.

برای عملیاتی کردن این طرح در ابتدا با مراجعه به مغازه‌داران و اصناف شهرستان، از آنها دعوت شد تا با حضور در کتابخانه، عضو طرح پیک‌کتاب شوند که در اولین مرحله ۳۰ نفر از مغازه‌داران شهر میانشهر با گرفتن کد مخصوص عضو این طرح شدند.

 این مسئول کتابخانه، با بیان اینکه تا کنون چهار مرحله از این طرح انجام شده است، افزود: در چهار مرحله اول این طرح که در سال گذشته انجام شد قریب به ۵۰۰ کتاب و ۱۵۰ نشریه در میان اصناف میانشهر توزیع شده است که کتاب‌ها به صورت امانتی و نشریات به صورت اهدایی به مغازه‌داران داده شد؛ علاوه بر آن پنجمین مرحله پیک کتاب نیز هفته آینده انجام خواهد شد که در این مرحله ۱۵۰ کتاب و ۴۰ نشریه دیگر با موضوع‌های گوناگون از جمله هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی و ماه مبارک رمضان در میان بازایان عضو پیک کتاب توزیع خواهد شد.

وی با یادآوری رسالت کتابداران در ترویج آگاهی و دانایی در میان مردم جامعه افزود: نباید منتظر بمانیم تا مردم به کتابخانه‌ها مراجعه کنند بلکه گاهی نیاز است که کتابخانه‌ها به سمت مردم حرکت کنند. طرح پیک کتاب اقدام کوچکی بود تا برای کسانی که فرصت مراجعه به کتابخانه‌ها را ندارند، بستر کتاب‌خوانی فراهم شود و همچنین آغازی برای ارتباط مداوم و مستمر اصناف و بازاریان با کتاب و کتابخانه عمومی باشد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: