کد خبر: 28955
تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 خرداد 1396 - 16:43

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

طرح جمع آوری کتاب های بلا استفاده در منازل، در سطح اسمنان اجرا می شود

منبع : لیزنا
 بزودی در استان سمنان طرح جمع آوری کتاب های بدون استفاده یا خوانده شده در منازل و اهدای آن به کتابخانه های عمومی برای استفاده شهروندان اجرا می شود.
طرح جمع آوری کتاب های بلا استفاده در منازل،  در سطح اسمنان اجرا می شود

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی سمنان؛ نورعلی غلامحسین نیا سماکوش مدیرکل کتابخانه های عمومی سمنان با بیان اینکه طرح جمع آوری کتاب های بدون استفاده از منازل به زودی در کل استان در کتابخانه های شهری و رستایی اجرا خواهد شد، گفت: این طرح هم اکنون در شهرستان مهدی شهر به عنوان پایلوت اجرا می شود.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح جمع آوری کتاب های بدون استفاده یا خوانده شده در منازل و اهدای آن به کتابخانه های عمومی برای استفاده شهروندان می باشد.

سماکوش گفت: در راستای اجرای این طرح اقداماتی از جمله مشخص کردن مکان برای آوردن کتاب های مازاد توسط مردم، چاپ آگهی جهت اطلاع رسانی عمومی و آگاه سازی مردم از طریق مصلی های نماز جمعه انجام می شود.

وی تصریح کرد:اقدامات دیگری مانند آگاه سازی از طریق گروه های تلگرامی بالای 1هزار نفر، تهیه تیزر و در نظر گرفتن جایزه برای اهداکنندگان از دیگر روشهایی است که جهت اطلاع رسانی به مردم برای اهدای کتاب در نظر گرفته شده است.

سماکوش با بیان اینکه اجرای این طرح هم اکنون در شهرستان مهدی شهر آغاز شده است، اظهار کرد: همشهریان برای اهدای کتاب و مراجعه می‌توانند با شماره تلفن 33439915  تماس بگیرند.

وی افزود: در این نحوه جمع آوری، اهدا کننده کتاب آدرس محل اهدای کتاب را به شماره 3000101186  پیامک می کند و همکاران ما  این کتاب ها را از آنها تحویل می گیرند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گفت: کتاب های خوانده شده زیادی در منازل و اداره ها وجود دارد که افراد می توانند با اهدای آن به کتابخانه ها، امکان استفاده سایر افراد جامعه را از این منابع فراهم کنند.

در پایان سماکوش از مردم فرهنگی استان خواست تا با اهدای کتاب های شخصی خود برای استفاده عموم جهت اشتراک و نشر دانش و هم چنین کمبود منابع کتابخانه ای را جبران نمایند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: