کد خبر: 29077
تاریخ انتشار: دوشنبه, 12 تیر 1396 - 14:45

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

انتشار جدیدترین شماره فصلنامه تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی

منبع : لیزنا
شماره ۸۸ فصلنامه علمی ـ‌ پژوهشی «تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی» به همت معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور منتشر شد.
انتشار جدیدترین شماره فصلنامه تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، شماره ۸۸ (دوره ۲۲ شماره ۱، بهار ۱۳۹۶) فصلنامه علمی ـ پژوهشی «تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی» شامل ۷ مقاله پژوهشی به مدیر مسئولی علیرضا مختارپور و سردبیری دکتر غلامرضا فدائی، منتشر شد.

این شماره شامل سخن سردبیر با عنوان «شفافیت اطلاعاتی و نقش علم اطلاعات و دانش‌شناسی» و مقالاتی با عناوین: «طبقه‌بندی در فضای مجازی (با تأکید بر نظرات تردینیک)»، «رابطه سبک‌های فرزندپروری و گرایش به مطالعه در نوجوانان (مطالعه موردی: دبیرستان‌های تهران)»، «مطالعه تطبیقی مدخل‌های زندگی‌نامه‌ای در فرهنگنامه کودکان و نوجوانان با دایره‌المعارف‌های چاپی مشابه انگلیسی زبان»، «بررسی و مقایسه دیدگاه دبیران و دانش‌آموزان دبیرستان‌های شهر اهواز درباره ضرورت وجود کتابخانه‌های آموزشگاهی و کتابدار متخصص»، «شناسایی مؤلفه‌های پیاده‌سازی کتاب‌درمانی در کتابخانه‌های عمومی کشور از دیدگاه متخصصان علم اطلاعات و دانش‌‌شناسی و روان‌شناسی و ارائه الگوی پیشنهادی»، «بررسی تأثیر خدمات ارائه‌شده بر ارزش ادراک‌شده، رضایت و وفاداری کاربران کتابخانه‌های عمومی کشور (مطالعه موردی: شهر رشت)» و «رابطه میان هوش معنوی کتابداران و کیفیت خدمات (مطالعه موردی: کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی)» است.

گفتنی است فصلنامه علمی ـ‌ پژوهشی «تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی» در حوزه‌های کتابداری، اطلاع‌رسانی، مأخذشناسی، نسخه‌شناسی، آرشیو، مدیریت اطلاعات و شبکه‌های اطلاعاتی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مباحث فلسفی، جامعه‌شناختی، روانشناختی و تربیتی مربوط به حوزه‌های کتاب، کتابخانه، و کتابداری و اطلاع‌رسانی، و سایر نگاه‌های مرتبط به این حوزه مقاله می‌پذیرد.

علاقه‌مندان می‌توانند نسخه الکترونیکی این شماره از فصلنامه را اینجا مشاهده کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: