کد خبر: 29110
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 14 تیر 1396 - 11:45

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جشنواره اهدای کتاب و جمع‌آوری کتاب‌های مازاد منازل و دستگاه‌های اجرایی در سمنان

منبع : لیزنا
جشنواره اهدای کتاب و جمع‌آوری کتاب‌های مازاد منازل و دستگاه‌های اجرایی سمنان با حضور محمدرضا خباز استاندار و جمعی از معاونین و مدیران کل استانداری سمنان آغاز به کار کرد.
جشنواره اهدای کتاب و جمع‌آوری کتاب‌های مازاد منازل و دستگاه‌های اجرایی در سمنان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سمنان، محمدرضا خباز استاندار سمنان در مراسم افتتاح این جشنواره اظهار داشت: شایسته است که میزان مطالعه در کشور افزایش یابد زیرا زندگی همه بزرگان ما با کتاب و کتابخوانی عجین بوده است.

خباز در ادامه ضمن تاکید بر اجرای مطلوب جشنواره اهدای کتاب، از فرمانداری‌ها و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی دعوت کرد تا در طرح جمع‌آوری کتاب‌های مازاد منازل و دستگاه‌های اجرایی سمنان مشارکت کنند.

نورعلی غلامحسین‌نیا سماکوش، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان نیز در این مراسم، گسترش مشارکت همگانی در حمایت از کتابخانه‌ها، احساس تعلق‌خاطر و ارتباط خانواده‌ها به‌ ویژه نسل جوان با کتابخانه‌های عمومی، استفاده عموم مردم از کتاب‌های مفید و بلا استفاده موجود در منازل و ادارات و همچنین ترویج سنت حسنه اهدای کتاب از اهداف این طرح است.

غلامحسین‌نیا سماکوش اضافه کرد: جشنواره اهدای کتاب از دهم تیر تا اول آبان امسال در استان سمنان برگزار می‌شود.

وی با تمجید از خیّرین فرهنگی و اهداء کنندگان کتاب افزود: کتاب‌های مازاد موجود در خانه‌ها و اداره‌ها، باید در دسترس همه مردم قرار گیرد.

سماکوش با اشاره به این جشنواره بیان داشت: بر اساس این طرح، مسئولان، افراد حقیقی و حقوقی تشویق می‌شوند که کتاب‌های غیرضروری، مفید و قابل‌ استفاده خود را به کتابخانه‌های عمومی شهرستان هدیه دهند تا ضمن غنی تر کردن مخازن کتابخانه‌ها، در جامعه رغبت بیشتری برای مطالعه ایجاد شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان اضافه کرد: شهروندان و نهادهایی که دارای کتاب‌های بدون استفاده و خوانده شده هستند، با اهدای کتاب به کتابخانه ها، امکان استفاده اقشار روستایی و محروم را از کتاب فراهم سازند و با مشارکت ارزنده خود در طرح اهدای کتاب گامی ارزنده در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در شهرستان بردارند.

وی با بیان این که جشنواره کتاب در شهرستان مهدیشهر به صورت آزمایشی اجرا می شود، تصریح کرد: تقویم زمانی اهدای کتاب ویژه دستگاه‌های اجرایی نیز مشخص شده است.

سماکوش در پایان با اشاره به اهمیت تبلیغات و اطلاع‌رسانی در این حوزه گفت: مردم فرهنگی سمنان می‌توانند از طریق مراجعه به کتابخانه‌های عمومی و یا تماس با شماره تلفن ۳۳۴۳۹۹۱۵ و همچنین ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۰۱۱۸۶، جهت اهدای کتاب‌های خود اقدام کنند.

گفتنی است استاندار سمنان در حاشیه مراسم افتتاح این جشنواره دو جلد از کتاب‌های تألیفی خود را به همراه ۴ کارتن کتاب برای استفاده عموم به کتابخانه‌های عمومی استان سمنان اهداء کرد.

سیدمحمدرضا هاشمی فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود نیز در نخستین روز از این جشنواره ۵۰۰ نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اهداء کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: