کد خبر: 29130
تاریخ انتشار: شنبه, 17 تیر 1396 - 09:29

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران برگزار می کند

اولین جشنواره کتاب در رسانه

منبع : لیزنا
اولین جشنواره کتاب در رسانه با هدف فعالیت اصحاب رسانه حول موضوع مهم کتاب و فرهنگ کتابخوانی و تبلیغ و ترویج مطالعه مفید در مازندران برگزار می شود.
اولین جشنواره کتاب در رسانه

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، جشنواره کتاب در رسانه در موضوعات معرفی کتاب، معرفی کتابخانه، اهمیت مطالعه، راهکارهای ترویج کتابخوانی و نقش کتاب در تعلیم و تربیت در 6 بخش خبر، گزارش، مصاحبه، یادداشت، تیتر و عکس برگزار می شود.

آرزو ولی پور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران ضمن دعوت از تمامی رسانه ها و خبرنگاران رسانه های مکتوب و مجازی استان جهت شرکت در این جشنواره اظهار داشت: رسانه ها نقش بی بدیلی در فرهنگ سازی و هدایت افکار عمومی در بسترسازی فکری و فرهنگی جامعه ایفا می کنند و از آنجائیکه کتاب هم می تواند به نوعی در حوزه رسانه تعریف شود و مطالعه، فصل مشترک کتاب و رسانه است، لذا جشنواره کتاب در رسانه یک ضرورت مهم برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

وی افزود: رسانه ها تاکنون بر اساس دغدغه و تشخیص مناسب خود، در مسائل فرهنگی تمرکز قابل ستایشی بر روی مسئله کتاب داشته اند و این جشنواره فرصت خوبی برای جمعبندی اقدامات ارزشمند رسانه ها در این حوزه و تقدیر از برترین آثار تولیدی آن ها خواهد بود.

ولی پور با بیان اینکه اهالی رسانه تا 5 مرداد سالجاری برای تولید اثر در بخش های پنج گانه جشنواره فرصت دارند، گفت: ضمن اهدای جوایز نفیس به برگزیدگان به مناسبت روز خبرنگار، آثار برتر در قالب یک نمایشگاه به نمایش در خواهد آمد.

علاقمندان می توانند جهت شرکت در جشنواره، آثار خود از مرداد ماه 95 تا 5 مرداد 96 را به روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران ارسال نمایند.

گفتنی است که جشنواره در بخش های زیر برگزار میشود:

خبر

گزارش

مصاحبه

یادداشت

تیتر برتر

شرکت کنندگان می توانند در یک یا چهار بخش فوق آثار خود را ارسال نمایند. ضمن اینکه تاکید می شود برای هر بخش باید دو نمونه بصورت تایپ شده تنظیم و ارسال شود

موضوعات جشنواره نیز عبارتند از:

معرفی کتاب

معرفی کتابخانه

اهمیت مطالعه

نقش کتاب در تعلیم و تربیت

شایان ذکر است اداره کل کتابخانه های مازندران طی مراسمی ضمن معرفی برگزیدگان جشنواره جوایز نفیسی به سه برگزیده بخش های چهار گانه اهدا می کند.

 

دبیرخانه جشنواره این اداره کل از تمامی روزنامه نگاران و خبرنگاران رسانه های مکتوب، مجازی، دیداری و شنیداری دعوت می کند در این جشنواره شرکت کنند

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: