کد خبر: 29148
تاریخ انتشار: شنبه, 17 تیر 1396 - 14:31

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی مطرح شد

آذربایجان‌غربی ظرفیت بالایی در تبدیل‌شدن به پایتخت کتاب دارد

منبع : لیزنا
اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی به ریاست علی سعادت، استاندار آذربایجان غربی برگزار شد.
آذربایجان‌غربی ظرفیت بالایی در تبدیل‌شدن به پایتخت کتاب دارد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان در سال جاری، ۱۳ تیرماه، به ریاست علی سعادت، استاندار و با حضور محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ فریدون سیدمصطفوی، مدیرکل آموزش و پرورش، مسعود مجرد، مدیرکل صداوسیما، ناصر حضرتی، رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه؛ علی فیروز، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی؛ علی آخوندیان، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان و ایرج ادیبنیا، رئیس هیئت‌مدیره انجمن خیرین کتابخانه ساز برگزار شد.

علی سعادت، استاندار آذربایجان‌غربی در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان گفت: باید زمینه و ابزار مشارکت مردمی را در امر توسعه کتابخوانی فراهم کنیم، زیرا این امر موجب جلب جوانان و کودکان به محیط‌های فرهنگی می‌شود و انتظار ما را از گرایش کودکان و نوجوانان به سمت مطالعه برآورده می‌کند.

وی ادامه داد: ساکنان مناطق حاشیه‌نشین نیز تمایل بسیاری به امر کتاب‌خوانی و مطالعه دارند و باید قرائت‌خانه‌های مجهز به کتاب را در این محیط‌ها راه‌اندازی کنیم.  مناطق روستایی نیز که از محیط شهری دور هستند باید دارای امکانات مناسبی شوند که استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های سیار در این راستا می‌تواند کارگشا باشد.

وی اضافه کرد: لازم است شهرداری فرهنگسراها و قرائت‌خانه‌های خود را در نقاط مختلف شهری به کتابخانه مجهز کند تا نقش خود را در ارتقای فرهنگ مطالعه به‌خوبی ایفا کند.

حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی در بخش روستاهای دوستدار کتاب جزء ۱۰ استان برتر کشور است، اظهار کرد: آذربایجان‌غربی ظرفیت بالایی در تبدیل‌شدن به پایتخت کتاب دارد و رسیدن به این هدف نیازمند انسجام و اتحاد مدیران و مسئولان ارشد استانی است.

تسریع در تخصیص اعتبارات لازم برای ساخت ۲۵ کتابخانه در آذربایجان غربی، تأمین اعتبارات لازم برای خرید آثار مؤلفان بومی، خرید دستگاه آفت زدا برای بخش نسخ خطی و راه‌اندازی کتابخانه عمومی سیار در استان از مصوبات این جلسه بود.

 

در پایان این مراسم به مناسبت روز قلم از فعالان برتر حوزه نشر، کتاب و کتابخوانی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: