کد خبر: 29640
تاریخ انتشار: شنبه, 14 مرداد 1396 - 14:10

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جشنواره کتابخوانی رضوی در فارس به کار خود پایان داد

منبع : لیزنا
 آیین اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در فارس  با تقدیر از برگزیدگان برگزار شد.
جشنواره کتابخوانی رضوی در فارس به کار خود پایان داد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس،آیین اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در فارس با حضور سید علی‌محمد موسوی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، سیدحسین حقایقی قائم مقام صداو سیمای مرکز فارس، اعضای انجمن خیرین کتابخانه‌ساز فارس و جمعی از مدیران دستگاه‌های استانی و با تقدیر از برگزیدگان برگزار شد.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس در این  مراسم با اشاره به اینکه برپایی این دوره از جشنواره همزمان با تولد امام هشتم(ع) اتفاقی خجسته است، اظهار داشت: این مطلب را به فال نیک گرفته و بسیار خرسندم که کتابخوانی مسیری درست را برای انتقال ارزش‌ها و فرهنگ به جامعه پیدا کرده است. همچنین این جشنواره سبب شده است تا شیوه و سلوک زندگی ائمه را یاد بگیریم.

سیدعلی محمد موسوی افزود: طی بررسی‌های میدانی که از سال ۹۳ هر ساله انجام شده است، دو نهاد مدرسه و خانواده همواره مورد اعتماد مردم بوده است و این مهم فرصتی را برای مسئولین حوزه فرهنگی فراهم آورده تا بتوانند فرهنگ و ارزش‌های غنی و اسلامی را از این طریق به نسل‌های آینده و جوانان انتقال دهند.

او با بیان اینکه در دنیایی زندگی می کنیم که همواره مملو از هیاهو و تهاجم است، افزود: جشنواره‌هایی از این قبیل سبب می‌شود تا خانواده‌ها فرهنگ ناب اسلامی را حفظ کنند و مشارکت بالای مردم در این دوره از جشنواره و تلاش‌های مدیر کل و مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان در این راستا، نشانگر اتفاقی خوب در این زمینه است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری فارس با ابراز اینکه شیراز دارای مردمی فرهیخته و با اصالت است، گفت: طبق آمار به دست آمد، حدود ۹ درصد شهروندان شیراز عضو کتابخانه‌ها هستند که با توجه به اینکه شیراز مهد تمدن و فرهنگ است، این آمار بسیار پایین است.

موسوی در خاتمه ابراز داشت: می بایست سلوک زندگی ائمه را در دهه کرامت به گونه‌های مختلف انتقال دهیم تا این سلوک به الگویی پایدار در زندگی بشر تبدیل شود.

از ۱۷۰۰ نفر برگزیده هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح استان تقدیر می‌شود

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره رضوی گفت: امسال مشارکت در بخش های فردی، خانوادگی، مکتوب و آنلاین برای تمامی سنین صورت گرفت که تحول بزرگی در میزان مشارکت ها نسبت به سال گذشته ایجاد کرد.

روح‌الله منوچهری در این نشست  ضمن اشاره به مشارکت ۴ و نیم برابری مردم در این دوره، اظهار داشت: پس از الطاف بیکران الهی، این رشد چشمگیر مشارکت را مرهون حمایت‌های بی دریغ اساتید، مدیران، سایر دستگاه‌های مشارکت‌کننده و همچنین در رأس همه آنها مجموعه استانداری هستیم.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس با بیان اینکه تلاش‌های همکاران ما در مجموعه کتابخانه‌های عمومی و کتابداران استان کمک بزرگی به هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این جشنواره داشته است، گفت: مشارکت بیش از ۳۵ هزار نفری مردم در این دوره، نشان از بلوغ فرهنگی و ارادت مردم خطه فارس به ائمه اطهار(ع) و امامزادگان دارد و باعث شد تا امسال توفیقی حاصل شود که این جشنواره را متفاوت‌تر از پیش برگزار کنیم.

او تصریح کرد: جشنواره امسال دارای ویژگی خاصی بود که منجر به اضافه شدن دو بخش احمد بن موسی شاهچراغ(ع) و حضرت معصومه (س) به جشنواره شد. همچنین تمام دستگاه‌ها و کتابخانه‌هایی که حاضر به مشارکت در جشنواره بودند، امکان حضورشان فراهم گشت.

منوچهری در ادامه اعلام کرد: ۱ هزار و ۷۰۰ نفر در این دوره در استان فارس در سطح کتابخانه‌ای تقدیر خواهند شد که این بخش غیر از تقدیری است که دستگاه های مشارکت کننده از پرسنل برگزیده خود در نظر گرفته بودند.

وی با بیان این مطلب که پراکندگی جغرافیایی برگزیدگان در این دوره بسیار خوب ارزیابی می شود، اذعان داشت: تمامی شهرستان های استان دارای برگزیده هستند که در این آئین از ۶۰ نفر به صورت استانی تقدیر می شود و خبر خوب دیگر اینکه از استان فارس ۳ نفر نیز به صورت ملی برگزیده شدند.

گفتنی است در پایان از برگزیدگان در بخش‌های کودک، نوجوان و بزرگسال و خانوادگی، کتابداران برگزیده، شهرستان‌ها و کتابخانه‌های عمومی برتر در جشنواره و همچنین از هشت دستگاه آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، استانداری فارس، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، صدا و سیمای مرکز فارس، فرمانداری شیراز، اداره‌کل زندان‌ها، پایگاه نیروی هوایی ارتش شهید دوران و بسیج ناحیه مقاومت بقیه الله(ع)  شیراز، به عنوان دستگاه‌های برتر  با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره و هدیه یادبود قدردانی شد.

این در حالی است که از ۲۵ برگزیده در بخش ‌مشارکت‌ها که شامل ۱۰ برگزیده از اداره‌کل زندان‌ها، ۱۰ برگزیده پایگاه نیروی هوایی ارتش شهید دوران و ۵ نفر برگزیده بسیج ناحیه مقاومت بقیه الله(ع) شیراز قدردانی شد که هدیه یادبود آن ها برای تجلیل درون سازمانی در اختیار مدیران یا نمایندگان این دستگاه‌ها قرار گرفت.

 

پیش از این نیز در مراسم اختتامیه ملی هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی که به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در روز ۱۰ مردادماه برگزار شد، فاطمه جعفری از شیراز در بخش پویش کتابخوان مجازی، افسانه مظفری از نی‌ریز در بخش کتابدار برگزیده و راحله شکرالهی از خرم‌بید فارس در بخش کودک برگزیده و تقدیر شدند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: