کد خبر: 29662
تاریخ انتشار: یکشنبه, 15 مرداد 1396 - 12:16

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

تجلیل از منتخبین جشنواره کتابخوانی رضوی تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان ارتش خراسان‌شمالی

منبع : لیزنا
آیین تجلیل از برگزیدگان هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان ارتش خراسان‌شمالی هم‌زمان با دهه کرامت و فرارسیدن میلاد امام رضا (ع) برگزار شد.
تجلیل از منتخبین جشنواره کتابخوانی رضوی تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان ارتش خراسان‌شمالی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، آیین تجلیل از برگزیدگان هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان ارتش خراسان‌شمالی با حضور خادمان حرم امام رضا (ع)، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، فرمانده تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان ارتش استان، رئیس عقیدتی سیاسی تیپ و منتخبین این مسابقه، ۹ مرداد در نمازخانه تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان ارتش خراسان‌شمالی برگزار شد.

علی‌محمد جهانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این مراسم  ضمن تشکر از  مشارکت ۱هزار و ۵۰۰ نفری کارکنان تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان ارتش خراسان‌شمالی به همراه خانواده و سربازان پادگان در  هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، از فرمانده تیپ برای مشارکت‌ در برگزاری شایسته و باشکوه این رویداد ملی، قدردانی کرد. وی کتابخانه مشارکتی شهید سرلشکر ایرج رستمی را یکی از بهترین کتابخانه‌های استان  و  به‌عنوان پایگاه فرهنگی مستحکم و پل ارتباطی بین خانواده ارتش خراسان شمالی و اداره کل کتابخانه‌های عمومی این استان دانست.

جهانی به تأثیر گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: رونق کتابخانه‌ها و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی به‌ویژه فرهنگ  و سیره رضوی، از مهم‌ترین شیوه‌های کسب معارف به‌منظور در پیش گرفتن سبک زندگی اسلامی است؛ لذا جشنواره کتابخوانی رضوی را باید یکی از مهم‌ترین اتفاقات فرهنگی چند سال اخیر کشور در این زمینه دانست.

وی  ادامه داد: اینکه کتابخانه ها  به عنوان دستگاه فرهنگی و تیپ ۱۳۰ ارتش به عنوان دستگاه نظامی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و سعی دارند مردم را به کتابخوانی تشویق کنند، اتفاق مبارکی است که تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) را در اشاعه کتابخوانی نوید می‌دهد.

 سرهنگ ابراهیم گل‌گلی، فرمانده تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان ارتش خراسان‌شمالی در این مراسم اظهار داشت: ارتش در کنار سایر قوای نظامی کشور علاوه بر اینکه در حفظ امنیت و سلامت کشور ایفای نقش می‌کند، در زمینه گسترش و توسعه فرهنگ اسلامی نیز ثابت‌قدم است. برگزاری جشنواره‌ کتابخوانی رضوی و استفاده از فرصت عظیم علاقه و ارادت مردم به ساحت قدسی امامان معصوم و به‌ویژه حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) یکی از برنامه‌هایی است که باعث رشد و شکوفایی و پرورش فرهنگ  اسلامی در جامعه  شده و سیره رضوی را  در زندگی مردم تبیین کند.

سرهنگ گل‌گلی مشارکت کارکنان و سربازان و خانواده ارتش استان در  جشنواره رضوی را ادای دین به ساحت امام رئوف (ع)  دانست و گفت: حضور و همراهی تمامی نهادها و ارگان‌های دولتی و مجموعه‌های مردم‌نهاد با این امر باعث موفقیت و پیشبرد اهداف مقدس این برنامه فرهنگی است و امیدواریم در استان مفتخر به همسایگی با خورشید هشتم آسمان امامت و ولایت و ملقب به باب‌الرضا پرچم‌دار اندیشه ورزی فرهنگ رضوی باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان ارتش استان نیز اظهار داشت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی زمینه‌ساز اعتلای سطح مطالعه و آگاهی مذهبی و سیاسی مردم است. همکاران ما در تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان ارتش خراسان‌شمالی همچون سال گذشته  همراه با خانواده‌های خود در این رویداد ملی در کنار مردم شریف و فرهنگ‌مدار خراسان شمالی شرکت کرده و پرچم‌دار ضامن آهو شدند.

 

درپایان این مراسم ضمن برگزاری مراسم مداحی و قرائت زیارت خاصه امام رضا (ع) توسط خدام حرم  بارگاه ملکوتی امام رضا (ع)، از ۸ نفر از برگزیدگان بخش کودک، ۳ نفر از منتخبین گروه سنی نوجوان و ۴ نفر از برگزیدگان بزرگ‌سال با اهدای  هدایای ویژه خادمین حرم امام رضا (ع) و نیز تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان ارتش  خراسان شمالی تجلیل شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: