کد خبر: 29663
تاریخ انتشار: یکشنبه, 15 مرداد 1396 - 12:18

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری کارگاه آموزش داستان‌نویسی در کتابخانه عمومی مریم قم

منبع : لیزنا
کتابخانه عمومی مریم قم همزمان با فرارسیدن دهه فرخنده کرامت با برگزاری کارگاه آموزش داستان‌نویسی، نقد و بررسی کتاب و نشست دورهمی کتاب پذیرای جمعی از اعضای این کتابخانه شد.
برگزاری کارگاه آموزش داستان‌نویسی در کتابخانه عمومی مریم قم

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم، نخستین برنامه فرهنگی کتابخانه عمومی مریم قم برگزاری کارگاه آموزشی داستان‌نویسی توسط کانون ادبی این کتابخانه ویژه اعضای کودک و نوجوان بود.

در  این کارگاه، ضمن آموزش چگونگی نگارش یک داستان خوب بر لزوم آشنایی با فنون و اصول اولیه داستان‌نویسی تأکید شد و حاضرین به مطالعه کتاب برای تقویت نویسندگی و ارتقای ادبی تشویق شدند.

معرفی کتاب‌های مناسب و ارشمند به حاضرین جهت مطالعه و نگارش داستان توسط حاضرین در این کارگاه و نقد و بررسی آنها بخش دیگری از برنامه‌های اجرا شده در این نشست بود.

نشست «دورهمی با کتاب» کتابخانه عمومی مریم نیز با قصه‌گویی کتابدار کتابخانه از کتاب «نگاهی به زندگی حضرت فاطمه معصومه(س)» نوشته غلامرضا حیدری ابهری برگزار شد.

برگزاری سومین نشست فرهنگی این کتابخانه نیز با جمع‌خوانی کتاب‌های «حج» ترجمه زینب شبانکاری و «قصه‌هایی  از امام رضا(ع) (غریبه ی آشنا)» نوشته مژگان شیخی همراه بود.

 

زهره محمدی مسئول کتابخانه عمومی مریم در حاشیه این برنامه‌ها، هدف از برگزاری این نشست‌ها را دقت و تامل در خوانش داستان‌ها، روش صحیح تندخوانی، خوانش درست واژگان و جملات و همینطور آشنایی با معارف دینی و شناخت از سیره اهل بیت(ع) عنوان کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: