کد خبر: 30017
تاریخ انتشار: دوشنبه, 30 مرداد 1396 - 21:09

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اشتراک پنج عنوان کتاب با نوجوانان زاهدان

منبع : لیزنا
نشست کتاب‌خوان ویژه نوجوانان زاهدان با معرفی پنج عنوان کتاب در کتابخانه عمومی نور این شهرستان برگزار شد.
اشتراک پنج عنوان کتاب با نوجوانان زاهدان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان، نشست کتاب‌خوان ویژه نوجوانان با حضور جمعی از کتابداران، اعضا و علاقه‌مندان در کتابخانه عمومی نور شهرستان زاهدان برگزار شد.

این نشست پنج عنوان کتاب خواندنی را با حاضران به اشتراک گذاشت که بدین شرح است؛

«عارف نوجوان» عنوان اولین کتابی است. این کتاب نوشته محسن بغلانی و امیر نساجی از مجموعه «قصه‌های شنیدنی از بچه‌های خوب» است که شامل داستان‌هایی کوتاه برای گروه سنی (ج) بوده و توسط انتشارات قدر ولایت منتشر شده است.

داستان عارف نوجوان، ماجرای خلوص و عرفان نوجوانی با نام «کاظم» در جنگ تحمیلی و در جبهه جنوب است که در گرمایی سوزنده به‌شکلی مخفیانه، روزه می‌گیرد و به الگویی برای دیگران و نوجوانان هم سن و سال خود تبدیل می‌شود. این داستان بر اساس خاطره‌ای از شهید «کاظم نوراللهیان» به رشته تحریر در آمده است.   

کتاب «نسیم غدیر» نوشته مهدی وحیدی صدر با بازنویسی سید مصطفی موسوی گرمارودی و تصویرگری آقای حسین آسیوند. این کتاب، اثری با موضوع غدیر است که توسط انتشارات عاشورا منتشر شده است. داستان این کتاب از اذان بلال شروع‌شده و تا وفات پیامبر(ص) ادامه دارد.

کتاب «مرگ با گردن‌های کج» نوشته فروزنده داورپناه. این کتاب از انتشارات شیوه، شامل بیست داستان کوتاه بوده و عنوان کتاب نیز برگرفته از یکی از داستان‌ها است. در این داستان طنزآمیز، پزشکی با مرگ‌ آنی تعدادی از افراد مواجه می‌شود که همگی با کشیدگی شدید و غیرعادی در گردن و شانه‌ها به‌دوراز دیگران می‌مردند. همه متوفیان در لحظه مرگ، آگهی‌های تلویزیونی را تماشا می‌کردند و کشیدگی و انقباض گردن آن‌ها به سمت تلویزیونی است که در اتاقشان قرار دارد.

کتاب «شکافنده دانش» نوشته امیر مرادحاصل، نشر منادی تربیت. این کتاب در فصل‌هایی با عناوین: ولادت، کودکی، مقام و توانایی، علم و دانش، علم و ایمان و عمل و عشق، زندان و تبعید، و شهادت به روایت زندگی امام محمدباقر (ع) می‌پردازد.

کتاب «شکوه عشق» نوشته نسرین ثامنی. این کتاب در قالب رمان مشتمل بر چند روایت کوتاه است که بر اساس زندگی واقعی افراد نگاشته شده و دربرگیرنده شور و احساس و عشق به زندگی است. نویسنده با خلق این اثر مخاطبان را به دنیای حقیقی زنان دردمند جامعه می‌کشاند تا خواننده با درک، این دردها، دغدغه‌ها و کاستی‌های خود را دمی به فراموشی بسپارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: