کد خبر: 30438
تاریخ انتشار: سه شنبه, 21 شهریور 1396 - 11:46

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

راه‌اندازی کتابخانه دیجیتالِ گویا در استان ایلام

منبع : لیزنا
علی‌اکبر جمالی، مدیرعامل انجمن نابینایان ایران در نشست مشترک با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام از همکاری با این اداره کل برای راه‌اندازی کتابخانه دیجیتالِ گویا در کتابخانه مرکزی ایلام خبر داد.
راه‌اندازی کتابخانه دیجیتالِ گویا در استان ایلام

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام، نشست مشترک اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام و انجمن نابینایان ایران روز چهارشنبه پانزدهم شهریور با حضور مراد جلیلیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام، علی‌اکبر جمالی مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره انجمن نابینایان ایران، علی مهرعلیزاده مدیرکل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری، خانم صابر از موسسه عصای سفید، فرهاد قیصربیگی مدیرکل بهزیستی استان، مدیر آموزش و پرورش کودکان استثنایی استان، نماینده انجمن نابینایان استان، معاون توانبخشی بهزیستی و کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر ایلام برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام در این نشست ضمن اشاره به نقش و رسالت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه و همچنین جایگاه انجمن نابینایان کشور در حمایت از افراد دارای آسیب‌های بینایی بر لزوم گسترش تعاملات و همکاری‌های فی‌مابین تأکید کرد.

وی همچنین گفت: معرفی مربیان مورد نیاز برای بخش نابینایان، اجرای کارگاه آموزشی ضمن‌خدمت با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی، تأمین هزینه‌های اجرای تجهیز کتابخانه توسط شرکت سامسونگ و انتخاب و نظارت و پیگیری اقدامات تا حصول نتیجه و تهیه کتاب‌های بریل و منابع مواد مطالعاتی صوتی توسط انجمن انجمن نابیناییان ایران انجام خواهد شد.

مراد جلیلیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش در این نشست، بیان کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام در این پروژه، تأمین فضای مورد نیاز، همکاری در انتخاب مربیان و تأمین بخش و یا کل دستمزد مربیان، همکاری در تأمین مواد مطالعاتی(گویا و بریل)، برگزاری جشنواره، مسابقات، همایش‌ها و تأمین هزینه‌های مورد نظر انجمن را متعهد شده است.

مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره انجمن نابینایان ایران نیز در این نشست گفت: ۶۰۰ میلیون ریال برای تجهیز و راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال گویا در استان ایلام هزینه خواهد شد.

جمالی در ادامه گفت: این کتابخانه شامل تمامی تجهیزات روز دنیا برای آموزش و کتابخوانی و پر کردن اوقات فراغت نابینایان و روشندلان است و در کتابخانه مرکزی ایلام راه‌اندازی خواهد شد.

 

گفتنی است هم‌اندیشی در خصوص افزایش زیرساخت‌های درون شهری برای نابینایان نیز بخش دیگر این نشست بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: