کد خبر: 30878
تاریخ انتشار: شنبه, 15 مهر 1396 - 14:25

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

در معرفی بخش نابینایان و کم بینایان کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری مطرح شد

خیرانی صدایشان را هدیه می دهند

منبع : لیزنا
مسئول بخش نابینایان و کم بینایان کتابخانه ملاهادی سبزواری ضمن معرفی بخش نابینایان و کم بینایان کتابخانه از گستره فعالیت‌های آن و جلب مشارکت مردمی خبر داد.
خیرانی صدایشان را هدیه می دهند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، بخش نابینایان کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری از سال ۱۳۸۴ با ۴۰۰ جلد کتاب بریل شروع به کار کرد. در حال حاضر بخش نابینایان کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری با بیش از ۸۵۰ جلد کتاب بریل و ۸۵۰۰ عنوان کتاب گویا به قشر نابینا و کم‌بینا در حال خدمت‌رسانی است.

در این بخش فعالیت‌های متنوعی در راستای توانمندسازی نابینایان و کم‌بینایان انجام می‌شود. از مهم‌ترین این فعالیت‌ها می‌توان به برگزاری کلاس خط بریل، آموزش نرم‌افزارهای ویژه نابینایان، برگزاری کارگاه آشنایی با جدیدترین تجهیزات و نرم‌افزارهای ویژه نابینایان، برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان ویژه این قشر اشاره کرد.

مسئول بخش نابینایان کتابخانه حاج ملاهادی در این خصوص گفت: با اطلاع‌رسانی‌های انجام‌شده و اقداماتی که توسط کتابخانه جهت گویاسازی و ویرایش منابع انجام شده است، روشندلان و کم‌بینایانی از سراسر کشور و حتی خارج از کشور با این بخش در ارتباط هستند و عضو کتابخانه محسوب می‌شوند که به همین منظور کتاب‌های گویای این کتابخانه در صورت سفارش، به مناطق مختلف کشور ارسال شده و می‌شود.

علی بشیری ادامه داد: بخش نابینایان کتابخانه حاج ملاهادی سبزوار، با کمک خیرین و اهداکنندگان صدا، تاکنون بیش از  ۸۰ عنوان کتاب را گویا سازی کرده و در انجام این کار نابینایان و کم‌بینایانی از سراسر کشور و حتی افرادی از انگلستان و ارمنستان نیز با کمک‌های مالی و یا قرائت متن کتاب به کتابخانه کمک کرده‌اند.

وی یادآور شد: در آبان ماه ۹۳ طرحی با عنوان «صدایت را اهدا کن!» به همت بخش نابینایان و با حمایت اداره کتابخانه‌های سبزوار انجام شد که در آن خیران برای اهدای صدای خود اعلام آمادگی کردند و تاکنون گویاسازی منابع با کمک ایشان انجام شده است.

 

بشیری همکاری در تدوین مجله صوتی «نوای کتاب» را از دیگر فعالیت‌های بخش نابینایان کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری دانست که این مجله پس از آماده‌سازی در اختیار اعضا و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: