کد خبر: 30882
تاریخ انتشار: شنبه, 15 مهر 1396 - 14:41

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 دیدار سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی با مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان

منبع : لیزنا
 مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی- استانداری خوزستان گفت: با حضور افراد متخصص، برنامه‌های محتوایی عمیق و تأثیرگذاری در حوزه فرهنگی و اجتماعی استان را اجرا می کنند.
 دیدار سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی با مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری  استان دیدار و گفت و گو کرد.

در این نشست،  کوهی رستمی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان ضمن تأکید بر نقش کتابخانه‌های عمومی در توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه گفت: کتابخانه‌های عمومی می‌تواند نقش‌ حمایتی مؤثر در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی برعهده داشته باشند که حمایت از آموزش فردی و خودآموزی، آموزش رسمی، پشتیبانی از پیشرفت‌های فرهنگی و هنری جامعه و حمایت از غنی‌سازی هویت فرهنگی، بخشی از آن است.

رستمی در ادامه با برشمردن ویژگی‌های کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: وجود ۲۱۳ باب کتابخانه و فضاهای فیزیکی مناسب برای تماس مستقیم با مردم، همچنین ۱۲۹ باب از این مراکز فرهنگی و اجتماعی از ویژگی خاص کتابخانه‌های عمومی نسبت به سایر نهادهای فرهنگی است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره به تأثیر اجرای برنامه‌های فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نگاه ویژه‌ای به اجرای برنامه‌های خلاقانه در حوزه کودک، نوجوان و خانواده و سرمایه‌گذاری در این عرصه دارد؛ در این راستا کتابخانه‌های عمومی استان نیز در سال جاری برنامه‌های محتوایی و ترویجی شاخصی را در حوزه خانواده و کودک برگزار خواهد کرد.

وی تأکید کرد: کودکان مهم‌ترین سرمایه‌های انسانی کشور هستند و پرورش آنان یکی از برنامه‌های بلندمدت کتابخانه‌های عمومی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان است.

در این جلسه صادق کریمی کیا، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با اشاره به تأثیر مطلوب کتاب بر پیکره فرهنگی جامعه و رشد آگاهی مردم، گفت: کتابخانه‌های عمومی یکی از نهادهای مهم اجتماعی و فرهنگی در استان است که با حضور افراد متخصص، برنامه‌های محتوایی عمیق و تأثیرگذاری در حوزه فرهنگی و اجتماعی استان را اجرا خواهد کرد.

کریمی کیا افزود: بخش بزرگی از آسیب‌های اجتماعی در شهرستان‌ها و شهرهای استان با کمک مدیریت کتابخانه‌های عمومی و اجرای برنامه‌های آموزشی و محتوایی به حداقل می‌رسد و در این راستا از برگزاری جلسات مشترک برای اجرای برنامه‌های کتاب محور بهره خواهیم برد.

وی تأکید کرد: ارائه طرح‌های خلاقانه و ایده‌های نو در حوزه کودکان و نوجوانان می‌تواند این قشر را در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی بیمه کرده و سلامت آن‌ها را در برخورد با چالش‌های اجتماعی ازجمله فضای مجازی مجهز نماید.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با اشاره به نقش کتابخانه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: اعتباری معادل ۲ میلیارد ریال برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و محتوایی به‌ویژه در حوزه کودک و نوجوان به کتابخانه‌های استان اختصاص یافته و انشا الله در شش ماه دوم سال جاری نیز اعتبار بیشتری را جهت فعالیت‌های ترویجی به کتابخانه‌های عمومی اختصاص خواهیم داد.

وی با تقدیر از کتابخانه‌های عمومی استان برای حضور فعال در جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: کتابخانه‌های عمومی استان در سال‌های اخیر فعالیت‌های خوبی انجام داده‌اند که مهم‌ترین آن، کسب رتبه‌های برتر در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سال جاری بود.

 

گفتنی است، بررسی طرح کتابخانه دیجیتال، پروژه‌های مناطق محروم، اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت کتاب در بستر فضای مجازی، راه‌اندازی جمعه‌بازار کتاب و طرح‌های پژوهشی کاهش آسیب‌های‌ اجتماعی در استان و تشکیل پایگاه‌های مردم‌نهاد برای برنامه‌های فرهنگی با محوریت کتاب از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این نشست بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: